استعفای معاون معدنی وزارت صمت

0

معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای خطاب به رزم حسینی استعفای خود را از این سمت اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، داریوش اسماعیلی که پیش از معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، مسئولیتی‌هایی همچون ریاست سازمان نظام مهندسی و نمایندگی مجلس شورای اسلامی در دوره دهم را در کارنامه خود داشته است، پیش از پذیرش مسئولیت در وزارت صمت، از نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیز استعفا داده بود.

استعفای اسماعیلی از معاونت معدنی وزارت صمت مصادف شده با حواشی‌های اخیر پس ابلاغ شیوه‌نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد و دستور وزیر بر قیمت‌گذاری فولاد؛ اما مشخص نیست که استعفای وی با حواشی اخیر ارتباطی دارد یا خیر. این درحالی است که برخی گزارشها حاکی از آن است که پس از ابلاغ شیوه‌نامه و بحث‌های اخیر پیرامون آن و همچنین آشفتگی بازار فولاد، وی را در آستانه برکناری قرار داده بود و لذا پیش از آن، خودش اقدام به استعفا کرده است.

از سوی دیگر برخی نیز این استعفا را به دلیل ناهماهنگی‌های موجود اعلام کرده‌اند که البته وی در نامه‌ خود، در مورد دلایل این تصمیمش تنها به بیان “در مقطع فعلی باتوجه به شرایط موجود و دلایلی که ذکر آن به صلاح نیست و احساس می‌کنم در این مسئولیت منشاء اثر نبوده‌” بسنده کرده است.

وی در نامه اش همچنین از استعفای خود از نمایندگی مجلس شورای اسلامی در اواخر دوره دهم مجلس بابت پذیرش مسئولیت معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت نیز یاد کرده و اعلام کرده است که “پذیرش مسئولیت در وزارت صمت در راستای محقق نمودن فرمان مقام معظم رهبری در جایگزینی اقتصاد معدن به‌جای اقتصاد نفتی و حدوث انقلاب معدنی در کشور بوده است که طی قریب به یکسال فعالیت در این سمت، تلاش‌های خوبی صورت گرفت و اثرات مطلوبی بر جای ماند.”

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید