اقتصاد چین زودتر از آنچه انتظار می‌رفت از آمریکا جلو می‌زند

0

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی جدید بلومبرگ پیش‌بینی کردند اقتصاد چین که در حال حاضر دومین اقتصاد بزرگ جهان است در سال جاری ۸.۲ درصد رشد کند و فاصله با اقتصاد آمریکا را کمتر و کمتر کند.

به گزارش راشاتودی، اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی جدید بلومبرگ پیش‌بینی کردند اقتصاد چین که در حال حاضر دومین اقتصاد بزرگ جهان است در سال جاری ۸.۲ درصد رشد کند و همچنان رشدی بالاتر از رقیبان جهانی خود شامل ایالات‌متحده داشته باشد.

چین تنها اقتصاد بزرگ جهان است که در سال ۲۰۲۰ از رشد منفی جلوگیری کرد. معاون اقتصاد جهان و برنامه رشد اقتصادی مؤسسه بروکینگز، هومی کاراس، می‌گوید: اقتصاد چین حالا در مسیری قرار گرفته است که تا سال ۲۰۲۸ از اقتصاد آمریکا به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان عبور خواهد کرد که این دو سال از آن‌چه پیش‌بینی می‌شد سریع‌تر است.

سهم اقتصاد چین از اقتصاد جهان امسال با سریع‌ترین رشد مواجه شد. آمار نشان می‌دهد که تولید ناخالص جهان در سال گذشته ۴.۲ درصد افت داشته است که به این ترتیب سهم اقتصاد چین از آن، با قیمت دلار در سال ۲۰۱۰، به ۱۴.۵ درصد افزایش یافته است.

اقتصاددانان اشاره می‌کنند که پکن برای تقویت فاز بعدی رشد اقتصادی خود به دنبال افزایش روابط خود با اروپا و آسیا و تقویت مصرف داخلی می‌باشد.

کا ژنگ، مدیر مطالعات آسیایی دانشگاه آرکانزاس به بلومبرگ گفت: پاندمی به اقتصاد چین کمک کرد موقعیت خود در اقتصاد جهانی را مستحکم‌تر کند. با توجه به این که چین در دنیای پس از کرونا یک منبع رشد بزرگ محسوب می‌شود، شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران آمریکایی و اروپایی توجه بیشتری به آن خواهند داشت.

منبع: مهر

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید