روستاییان قشم بیمه‌ می‌شوند

0

نبض بیمه، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: هم اکنون از جمعیت ۲۰ میلیون نفری روستاییان کشور، یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زیر پوشش خدمات بیمه روستایی، کشاورزی و عشایری قرار دارند.

علی شیرکانی در آیین امضای تفاهمنامه بیمه روستاییان قشم بین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور و سازمان منطقه آزاد قشم، اظهار کرد: کشاورزان، روستاییان، عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت هدف این صندوق هستند.

وی ادامه داد: بازه سنی بیمه شدگان ١٨ تا ۵٠ سال است و افراد بالاتر از این سن به دلیل بسته شدن پنجره حماتی نمی‌توانند از خدمات بیمه ای بهره‌مند شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور دولت را کارفرمای این صندوق دانست و اضافه کرد: دو سوم حق بیمه را دولت برعهده دارد و طبق محاسبات انجام شده متوسط دریافتی اعضای این صندوق ۱۸ برابر متوسط میزان پرداختی آن‌هاست.

وی بیان کرد: دولت یارانه پنهانی به مبلغ یک‌ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال به هر فرد بیمه شده پرداخت می‌کند و سه خدمت اصلی بیمه‌ای شامل مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت را در اختیار مردم قرار می‌دهد.

شیرکانی ابراز کرد: امسال دولت همسان سازی میزان دریافتی مستمری را اجرا کرد و بر این اساس مستمری‌بگیران مبلغ یکسانی دریافت می‌کنند.

وی عنوان کرد: ۲۴۰ نوع فعالیت مختلف در زیر مجموعه کشاورزی این صندوق تعریف شده است که همه مشاغل صیادی را شامل می‌شود.

مدیرعامل صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تصریح کرد: بر اساس نظر کارشناسان، توسعه و بیمه برای ایجاد مهاجرت معکوس به روستاها همراه هم هستند و اگر بخواهیم میزان توسعه در سکونتگاهی را بسنجیم باید ضریب نفوذ بیمه را بررسی کنیم.

با حضور مدیرعامل صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر  و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از مدیران تفاهمنامه همکاری سازمان منطقه آزاد قشم و بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور امضا شد.

منبع: ایلنا

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید