رییس سازمان بورس و اوراق بهادار: هیات مدیره شركت‌ها، از راهكا‌رهای بورسی پیروی كنند

0

به گزارش نبض بیمه به نقل از روابط عمومی بیمه دانا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی ودارایی (شادا)، حسن قالیباف‌اصل  افزود: اخیراً نیز با تأکید مجدد ، ناشرین  را ملزم کرده‌ایم، در قیمت‌گذاری عرضه محصولات، ضمن پایبندی به قانون، صرفه و صلاح سهامداران را مبنا قرار دهند و مطالبه جدی و همیشگی ما رعایت این اصل مهم است و پیگیری قضایی تخلفات را وظیفه ذاتی خود می دانیم.

 وی ادامه داد: سازمان بورس بر عملکرد ناشرین نظارت کامل دارد و برای اجرای حمایت خود از جمعیت میلیونی سهامداران، مطابق مواد 51 و 52 قانون بازار اوراق بهادار ، در برخورد با متخلفان احتمالی ، حتی لحظه‌ای غفلت و مصلحت‌اندیشی را جایز و روا نمی‌داند.

قالیباف‌اصل یادآور شد: مفاد متعدد قانون تجارت، ازجمله ماده 142 نیز صراحتاً به این موضوع می‌پردازد. رعایت اصل نمایندگی سهامداران، نه‌فقط مطالبه به‌حق سهامداران از اعضای هیات مدیره، بلکه مطالبه همیشگی و قانونی سازمان بورس و اوراق بهادار از آنان نیز بوده و خواهد بود. زیرا بر اساس قانون، یکی از وظایف اصلی این سازمان، صیانت از حقوق سهامداران است.

 وی گفت: وظیفه اعضای هیات مدیره ها، اتخاذ بهترین تصمیم‌ها برای پیشبرد امور و تقویت منافع شرکت‌هاست و انجام این وظیفه امکان‌پذیر نیست، جز آنکه تصمیم‌ها، برخاسته از قوانین و قواعد بورسی باشد و از فشارهای غیرقانونی بیرونی و منفعت‌جویی‌های احتمالی فردی یا گروهی، تأثیر نپذیرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: از همه نهادها و افراد خارج از بورس که با هیات مدیره شرکت‌ها  ارتباط کاری دارند نیز انتظار داریم، خواسته‌های خود از شرکت‌ها و پیشنهادهایشان را در چارچوب قانون و وظایف تعریف‌شده برای شرکت‌ها مطرح کنند تا امکان تعامل سازنده و هم‌افزایی پایدار و روزافزون فراهم آید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید