افزایش تعداد شعب بیمه‌ای مغایر با روند دیجیتالی شدن صنعت بیمه

0

اشتهای عجیب شرکت‌های بیمه‌ای برای تاسیس شعب استان‌های مختلف درشرایط تاکید بیشتر بر دیجیتالی شدن خدمات بیمه‌ای!

به گزارش نبض بیمه ، تاسیس شرکت‌های بیمه‌ای در سال گذشته 4.2 درصد رشد  را نسبت به سال قبل  به ثبت رساند.

براساس آمارهای بیمه مرکزی تعداد شعب شرکت‌های بیمه ای در سال گذشته از مرز  1317 شعبه در کشور گذشت که از این تعداد 209 شعبه مربوط به بخش دولتی و 1.108 شعبه مربوط به بخش خصوصی بوده است.

به طور معمول شعب شرکت‌های بیمه ای دو ماموریت اصلی صدور بیمه‌نامه و پرداخت خسارت را برعهده دارند و اختیارات آن‌ها در همین راستا و براساس شاخص‌ها و آیین نامه‌ها تعریف می‌شود.

شرکت‌های بیمه ای برنامه فروش شعب خود را مشخص کرده و به آنها ابلاغ می‌کنند و یکی از شاخص‌های تاثیرگذار بر میزان اختیارات شعب همین میزان پرتفوی آن‌ها است.

به همین روی،تلاش بعضی از روسای شعب برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده سازمان متبوع خود، سبب شکل‌گیری رقابت‌های گاه ناسالم در بین شعب شرکت‌های بیمه و کاهش اعتماد عمومی بیمه‌گذاران شده است.

درعین حال بسیاری از مدیران شعب استانی شرکت‌های بیمه اذعان دارند که پرتفوهای بزرگ استانی درخارج از استان و در پایتخت صادر شده و پرداخت خسارت در شعبه صورت می‌گیرد.

این مساله بر نتیجه عملکرد و اختیارات آنها در شعب تاثیر منفی گذاشته است.

هر چند که اگر شعب شرکت‌های بیمه از اختیارات لازم به خصوص در بخش خسارت برخوردار نباشند عملکرد آنها بیشتر باعث نارضایتی بیمه‌گذاران خواهد شد.

شرکت‌های بیمه‌ای شعب خود را یکی از ابزارهای بازاریابی و دسترسی آسان بیمه گذاران به دریافت خدمات در نظر می‌گیرند.

اما  تشکیل صف‌های طولانی،کمبود کارشناسان ارزیابی خسارت و طولانی شدن روندگرفتن تایید از مرکز باعث به وجود آمدن تجربه‌ای ناخوشایند برای برخی از مشتریان شده است.

از سوی دیگر شعب شرکت‌های بیمه‌ای نیازمند نظارت مستمر برفرآیندهای فروش، صدور، خسارت وبازپرداخت هستند که خود هزینه شرکت‌های بیمه ای را افزایش می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید