مهم ترین عامل اجرایی نشدن کد یکتا در شرکت های بیمه ای

0

نبض بیمه،یک کارشناس بیمه ای مهمترین دلیلی که اجرایی شدن کد یکتا درشرکت های بیمه ای را عدم یکپارچگی کدینگ شرکت ها  اعلام کرد.

قاسم نعمتی، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی گفت که هر رشته‌ای که مبتنی برکدیکتا شد، انبوهی از استانداردها تعیین و به شرکت‌های بیمه ای هم ابلاغ شد اما متاسفانه بطور کامل پیاده سازی نمی شود.

کارشناس بیمه با بیان اینکه کدینگ هر شرکتی درهر رشته ای در تمامی جزئیات متفاوت است، اظهار کرد: در رشته بیمه شخص ثالث،هراتومبیل درهرشرکتی کدمتفاوتی دارد به عنوان مثال، کد خودرو 206 در هرشرکتی متفاوت است.

مهدی ایرانی خاطرنشان کرد : دررشته شخص ثالث بیشترمشکلات حل شده ویکی از بزرگترین چالش هایی که وجود خواهدداشت درخسارت درمان است.

ایرانی، با اشاره به کدهای متفاوتی که برای بیماری های مختلف درشرکت ها وجود دارد، پیش بینی کردکه اختصاص کدیکتا بابت پرونده های خسارت درمان دچار مشکل خواهد شد.

وی تصریح کرد: به دلیل ناهماهنگی که درنرم افزارهای شرکت های بیمه ای وجود دارد همانند یکسان نبودن کدینگ باید پس از یک هماهنگی ، کدینگ شرکت ها برای تک تک رشته ها کدیکتا  را اجباری کنند.

این کارشناس با اشاره به اختصاص کدیکتا به رشته بیمه عمر،گفت: شرکت ها برای بیمه نامه های جدید کمترین مشکل را دارند ولی بیمه نامه های قبلی به دلیل عدم همخوانی داده ها مشکلاتی را برای شرکت های بیمه ای ایجاد کرد.

ایرانی اذعان داشت که نزدیک 20 سال است که یک نرم افزار درشرکت های مختلف کارمی کند و سلیقه های مختلفی در تعریف اطلاعات پایه این نرم افزار که همان کدینگ است اعمال شده است.

منلع: چابک آنلاین

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید