افزایش مراجعه به بیمارستان‌‌ها در پی آلودگی هوا

0

به گزارش «نبض‌بیمه»؛وی ادامه داد که در این شرایط اگر فرد دارای بیماری‌های زمینه‌ای با آلودگی هوا مواجهه داشته باشد، باعث تشدید بیماری و حتی مرگ زودرس فرد می‌شود.
شاهسونی با اشاره به اثر آلودگی هوا بر کار کرد مغز کودکان، افزود: نتایج مطالعاتی که انجام شده، نشان می‌دهد؛ آلودگی هوا بر مغز کودکان تاثیر می‌گذارد و باعث کاهش ضریب هوشی آنها می‌شود، حتی طبق نتایج مطالعات حیوانی و انسانی که در دنیا انجام شده، آلودگی هوا می‌تواند باعث بیماری اوتیسم و تشدید علائم آن نیز شود.

وی گفت: با توجه به اینکه ذرات بسیار ریزی در هوای آلوده وجود دارد، این امکان هم وجود دارد، این ذرات از طریق ریه وارد سیستم گردش خون ما شود و از طریق عبور از سد دفاعی مغز باعث کاهش کارکرد مغز شود.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: طبق آماری که اورژانس داده، در شرایط آلودگی هوا مراجعه به بیمارستان ها تا ۱۵ درصد افزایش پیدا می‌کند، البته توجه داشته باشید که مواجهه با آلودگی در روز اول شاید باعث افزایش مراجعان نشود و در روزهای بعد خود را نشان دهد. در بعضی موارد تا دو هفته بعد علائم در فرد بروز می‌کند.

وی ادامه داد: متولی نظارت قانون هوای پاک سازمان حفاظت محیط زیست است و ما به عنوان وزارت بهداشت مسئول اعلام شاخص کیفیت هوا و اعلام شرایط اضطرار هستیم و دائماً همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی در سطح کشور غلظت آلاینده‌ها را دریافت می‌کنند و اگر به شرایطی رسیدیم که شرایط اضطرار بود به استانداری و محیط زیست اعلام می‌شود تا کمیته اضطرار تشکیل و تصمیمات لازم گرفته شود.

شاهسونی بیان کرد: مهم‌ترین مسئله الان این است که افراد با این هوا مواجهه نداشته باشند، یعنی دو پارامتر وجود دارد، یا مواجهه نداشته باشند و یا غلظت آلاینده ها کاهش یابد. بنابراین در این شرایط باید افراد بخصوص گروه‌های حساس کمتر در فضای آزاد حضور یابند و در صورت حضور هم حتما از ماسک استفاده شود، البته الان عمده‌ی افراد به دلیل کرونا ماسک می‌زنند، که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی در پایان افزود: موضوع دیگر ارتباط بین بیماری کرونا و آلاینده‌های هوا بخصوص ذرات معلق است، مواجهه با هوای آلوده باعث تشدید بیماری کووید_۱۹ و حتی افزایش تعداد موارد ابتلا و مرگ می شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید