مبلغ بیمه معلمان مدارس غیردولتی بودجه ۹۹ هنوز تخصیص پیدا نکرده است

0

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ سعید صالح، درباره بیمه معلمان و وعده ای که پیرامون تقبل بخشی از حق بیمه معلمان دولتی از سوی دولت داده شده بود اظهار کرد: در ماده ۲۵ قانون تاسیس مدارس غیردولتی قید شده است که بخشی از هزینه بیمه کارکنان مدارس غیردولتی از محل اعتبارات صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی قابل پرداخت است که یکی از مطالبات و پیگیری های سازمان مدارس و مراکز غیردولتی هم هست.

وی افزود: در بودجه ۹۹ مبلغی برای پرداخت بیمه پرسنل تعیین شده بود که تا کنون تخصیص پیدا نکرده است. هر هفته پیگیر تخصیص این بودجه هستیم و برای بودجه سال آینده هم پیگیری های دائمی در حال انجام است. برای سال آینده تعامل لازم با نهادهای تصمیم گیر انجام شده که این اتفاق برای معلمان غیردولتی بیفتد.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تاسیس صندوق توسعه مدارس غیردولتی، راهی است که پس از تصویب قانون در سال ۹۵ شروع شده و امید است صندوق بتواند خدمات مناسبی به مدارس غیردولتی و کارکنان آن ارائه دهد؛ درباره مشکلات بیمه ای معلمان و بیمه های چند روزه نیز توضیح داد و گفت: قانون دائمی شدن تاسیس مدارس مصوب سال ۹۵، همکاری مدارس غیردولتی با معلمان را تابع ضوابط قانون کار دانسته است.

صالح ادامه داد: ما نسبت به پرداخت حقوق و بیمه مسئولیت نظارتی داریم. اولیا و معلمان می توانند شکایت خود را از طریق سامانه مشارکت ها ثبت کنند که طی فرایندی مورد رسیدگی قرار می گیرد. مشکل ما این است که کشور دچار چالشی است که با تعداد بسیار زیادی از جوانان تحصیلکرده مواجهیم که فرصت های شغلی متناسب با رشته تحصیلی ایشان فراهم نیست و لذا متقاضیان تدریس در این مدارس را بالا برده است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل فزونی عرضه نیروی کار بر تقاضا وضعیت برای متقاضیان اشتغال در این مدارس دشوار می شود و  رصد کار برای ناظرین نیز با دشواری هایی مواجه است. ما برنامه های نظارتی داریم و در کنار آن اگر همکاران ما گزارش دهند رسیدگی می کنیم.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به اینکه آیا حق الزحمه معلمان در تعطیلات رسمی یا تعطیلات غیرمترقبه باید پرداخت شود یا خیر؟ گفت: نوع قرارداد معلم با موسسین قرارداد کار معین است و همان ملاک اقدام است و تعهداتی که طرفین قبول می کنند باید انجام شود.

صالح ادامه داد: بر این اساس باید حق الزحمه ایام نوروز پرداخت شود. با معلم تمام وقت باید قرارداد ۹ ماهه ببندند که شامل عیدی و سنوات هم می شود.
برخی معلمان در تابستان هم تدریس می کنند که موسس معمولا یا قرارداد جدید می بندد و یا از ابتدا پیش بینی می کنند و قرارداد ۱۲ ماهه بسته می شود.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش درباره میانگین حقوق معلمان غیردولتی گفت: همان حقوق مصوب قانون کار مبنا است و بر اساس سنوات و توافق می تواند بالاتر هم برود. برای سال جاری ساعتی حداقل ۱۵هزار تومان بود. معلمانی هم داریم که در برخی رشته ها و شهرها رقم های بالاتری از این مبلغ دریافتی دارند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید