درس کرونا به کسب‌وکارها: شغل‌تان را بیمه کنید

0

مدیر ریسک بیمه تعاون گفت: پاندمی کرونا نشان داد که هر سازمان و کسب‌وکاری نیازمند محاسبه ریسک بوده و بر این اساس هر شغلی نیازمند بیمه شدن است.

درس کرونا به کسب‌وکارها: شغل‌تان را بیمه کنید

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ مدیر ریسک بیمه تعاون گفت: پاندمی کرونا نشان داد که هر سازمان و کسب‌وکاری نیازمند محاسبه ریسک بوده و بر این اساس هر شغلی نیازمند بیمه شدن است.

به گزارش روابط‌عمومی بیمه تعاون، مریم سلماسی با اشاره به ضرورت شناسایی و کاهش ریسک در هر کسب‌وکاری افزود: مدیریت ریسک کار پیچیده‌ای است و شرکت‌های بیمه کار تخصصی ارائه خدمات مدیریت ریسک را انجام می‌دهند. شرکت‌­­های بیمه اساساً وجود دارند تا راه‌­حلهای مدیریت ریسک به مشتریان‌شان ارائه دهند و ریسک مشتریان را ارزیابی و تا حد ممکن قبول کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس شرکت‌های بیمه نیز با مدیریت مجموع نقدینگی حاصل‌شده از حق­ بیمه همه مشتریان‌شان که علاقه‌مند به تحت پوشش قرار دادن ریسک مشابهی بوده‌­اند، می‌­توانند مبالغ خسارت‌­های احتمالی برای مشتریان حادثه‌­دیده را تأمین کنند.

وی بر ریسک‌پذیر بودن سازمان‌های بیمه‌ای نیز تأکید کرد و افزود: خود شرکت‌­های بیمه هم علاوه بر ریسک‌­هایی که از مشتریان‌شان قبول کرده‌­اند، به عنوان یک سازمان با ریسک‌­های متعدد و متنوعی شامل ریسک‌­های مرتبط با فناوری‌­ها، مثل ریسک از دست دادن داده‌­ها یا ریسک حملات سایبری، ریسک‌­های مرتبط با سرمایه‌­های انسانی مثل ریسک از دست دادن کارکنان کلیدی؛ ریسک­‌های مالی مانند ریسک عدم وصول مطالبات یا ریسک نوسانات ارزی که بر مطالبات و تعهدات ارزی آن‌ها تأثیرگذار است، ریسک عدم سودآوری سرمایه­‌گذاری­‌ها یا حتی ریسک‌­های دارایی­‌های فیزیکی ازجمله ریسک خسارت اموال ناشی از آتش‌­سوزی یا وقوع سیل و زلزله و بسیاری ریسک­‌های کوچک و بزرگ دیگر مواجه هستند.

سلماسی به یکی از مهم‌ترین راه‌حل‌های ایجادشده برای کاهش ریسک کسب‌وکارها در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: در این خصوص بیمه تعاون برای یکی از موارد مواجهه مشتریان با ویروس کرونا، یعنی احتمال تعطیلی کسب‌وکار به دلیل الزامات دولتی برای مقابله با بیماری‌­های همه­‌گیر و جهان‌­شمول، بیمه‌­نامه‌­ای را طراحی و برای کسب‌وکارهای مختلف عرضه کرده است.

مدیر ریسک بیمه تعاون تشریح کرد: این بیمه‌نامه، احتمال تعطیلی کسب‌وکارهای مختلف با دستور دولتی به واسطه شیوع بیماری­‌های همه‌­گیر و البته نه لزوماً کووید-19 را پوشش می‌­دهد. بیمه­‌نامه به محض اعلام تعطیلی و به شرط گذشتن مدت زمان دوره انتظار ابتدای قرارداد فعال می­‌شود و با اعمال فرانشیز زمانی کوتاهی، تا ۶۰ روز درآمد روزانه کسب‌وکار مربوطه را پوشش می­‌دهد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید