تکلیف بیمه ورزشکاران چه شد؟

0

پیگیری بیمه ورزشکاران فراموش نشده!

رییس کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک اعلام کرد که پیگیری بیمه ورزشکاران فراموش نشده و قرار است نشستی با سازمان تامین اجتماعی داشته باشند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ به نقل از ایسنا، کمیسیون ورزشکاران پس از برگزاری انتخابات، یکی از مهمترین وعده هایی که داد بحث پیگیری بیمه ورزشکاران بود و این وعده باعث امیدواری خیلی از ورزشکارانی شد که سالها در تیم ملی رشته های مختلف حضور داشته و دارند اما بیمه نیستند.
با توجه به اینکه پنج ماه از برگزاری انتخابات کمیسیون می گذرد، این نگرانی برای خیلی از ورزشکاران به وجود آمده است که کمیسیون بحث پیگیری بیمه را به فراموشی سپرده باشد.
هادی ساعی رییس کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک در این مورد بیان کرد: ما مسئله بیمه ورزشکاران را در جلسه هیات اجرایی مطرح کردیم که مورد موافقت قرار گرفت. قرار است با همکاری صندوق حمایت از قهرمانان نشستی را با سازمان تامین اجتماعی داشته باشیم از این رو پروپوزال آن را به صندوق حمایت از قهرمانان داده ایم تا مورد بررسی قرار دهد و پس از موافقت آنها نشستی را با سازمان تامین اجتماعی خواهیم داشت.
ساعی در پاسخ به این پرسش که فکر می کند مشکل بیمه ورزشکاران حل شدنی باشد؟ گفت: ما تلاش خود را می کنیم و البته آقای صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک هم قول داد که حتما کمک می کند و امیدوارم بتوانیم این مسئله را حل کنیم. ما مسئله را فراموش  نکردیم و پیگیر هستیم.

ساعی درباره ی اینکه دقیقا خواسته کمیسیون ورزشکاران در مورد بیمه ورزشکاران چه چیزی  است، تصریح کرد: همانطور که می دانید مردان پس از پایان خدمت سربازی،  می توانند هزینه های بیمه را بپردازند تا دو سال خدمتشان، جزو سابقه بیمه آنها محاسبه شود. آن چیزی که ما به دنبالش هستیم هم این است که ورزشکاران و مربیانی که سالها در تیم ملی فعالیت کردند و حتی داوران بین المللی، سالهای حضورشان در تیم ملی جزو سابقه بیمه آنها محاسبه شود. سربازی، خدمت زیر پرچم ایران است و فعالیت ورزشکاران در تیم ملی هم دست کمی از آن ندارد.
او ادامه داد: قهرمانان نیز زیر پرچم ایران خدمت می کنند. درخواستی که ما داریم انجام دادنش نه کار سختی است و نه انتظار زیادی محسوب می شود. برخی از قهرمانان پس از پایان دوران ورزش حرفه ای خود هیچ سابقه بیمه ای ندارند و استخدام جایی هم نیستند و اگر این کار صورت بگیرد حداقل چند سال سابقه بیمه خواهند داشت.
رییس کمیسیون ورزشکاران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه فکر می کند تا چه مدت دیگر درخواست آنها  به نتیجه برسد، گفت: ما پیگیری می کنیم و با صندوق حمایت از قهرمانان نیز در ارتباط هستیم. دوستان هم نظراتی دارند که باید برای پخته تر شدن کار، اعمال شود . صندوق  همسو با ما است و می خواهد که این اتفاق بیفتد و آقای صالحی امیری هم گفته است که کمک می کند و حالا جلسه  را برگزار کنیم. ان شاءالله خود آقای صالحی امیری نیز حضور خواهد داشت.
قهرمان سابق المپیک در مورد برگزار نشدن جلسات کمیسیون ورزشکاران بیان کرد: بعد از مجمع عمومی کمیته ملی المپیک جلسات جدید را شروع می کنیم.
او در پاسخ به این پرسش که چرا قبل از مجمع جلسه ای برگزار نمی کنند و موضوعی وجود ندارد که بخواهند در مجمع مطرح کنند، تصریح کرد: چون دوستانی که به نمایندگی در مجمع هستند،  گزارش مجمع عمومی را به اطلاع اعضا برسانند. از طرفی هر موردی که ما مطرح کردیم  هیات اجرایی موافقت کرده است و همراه با ما است از این رو نیازی نیست موردی را در مجمع مطرح کنیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید