واکسن کرونا چه زمان و به چه کسانی تزریق خواهد شد؟

0

این روزها تهیه و تولید واکسن کرونا از موضوعات مورد توجه مردم است اما این واکسن از دو مسیر کلی یعنی ساخت داخل و همچنین واردات تامین و در مرحله نخست به گروههای دارای اولویت تزریق خواهد شد.

                                                   واکسن کرونا چه زمان و به چه کسانی تزریق خواهد شد؟                                       به گزارش «نبض‌بیمه»؛  به نقل از خبرگزاری صداوسیما، هم اکنون مرحله آزمایش انسانی واکسن کرونای ساخت ستاد اجرایی فرمان امام در ششمین روز از تزریق به سه داوطلب به خوبی در حال سپری شدن است و بزودی تزریق روی چهار داوطلب دیگر نیز انجام خواهد شد و تزریق دو این سه داوطلب هم در چهاردهمین روز خواهد بود.

آنچه مسئولان گفته اند ، روزانه دو بار وضعیت افرادی که نخستین تزریق ها را انجام دادند بررسی می شود و طبق بررسی ها تا کنون موفق ترین شیوه تزریق و آزمایش ها به لحاظ بالینی و سپس به لحاظ سطح سرمی آنتی بادی اجرا شده است.

همچنین علاوه بر واکسن کرونای تولید داخل، واکسن کرونای دیگری با یک کشور سازنده پیگیری و مذاکره شده است و در انیستیتو پاستور مرحله سوم آزمایش بالینی آن از بهمن آغاز خواهد شد که این اقدام، دو مرحله از واکسن کنونی جلوتر است و وعده مسئولان آماده شدن این واکسن در اواخر بهار آینده است.

البته آقای روحانی رئیس جمهور هم در آخرین اظهارات در خصوص واکسن کرونا گفته است: دولت امیدوار است با اقدامات انجام گرفته، در کنار پیگیری مجدانه برای تولید داخلی واکسن، در هفته‏‌های آینده با خرید واکسن از شرکت ‏های مختلف و انتقال آن به داخل کشور، واکسیناسیون بر اساس اولویت ‏بندی و جدول آماده شده از جامعه هدف در کشور با اولویت کادر درمانی و سالمندان آغاز شود.

وی با تاکید بر لزوم تسریع در اقدامات و فعالیت‏های انجام گرفته در این زمینه تصریح کرد: بانک مرکزی، وزارت امور خارجه و سازمان برنامه و بودجه باید در کنار وزارت بهداشت که مسئول دقت‏های لازم کارشناسی است، به گونه ‏ای برنامه ریزی کنند که خرید و انتقال واکسن به کشور سریع‏تر به سرانجام برسد.

علاوه بر این اقدامات ، از میان حدود هفت گروه تحقیقاتی، حداقل دو واکسن تولید محققان ایرانی در مرحله مطالعات بالینی قرار گرفته اند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید