انتقال داده‌های تمامی دستگاه‌های اجرایی به صندوق بازنشستگی کشوری الکترونیکی می‌شود

0

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تعالی سازمانی صندوق بازنشستگی کشوری از الکترونیکی شدن انتقال داده‌های تمامی دستگاه‌های اجرایی به این صندوق در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ حمیدرضا رضوانی با بیان اینکه «یکی از اقدامات مهمی که در جهت تعالی سازمانی انجام دادیم، الکترونیکی کردن فرآیندهای اداری و برقراری حقوق و دستمزد و نیز ارائه خدمات الکترونیک به بازنشستگان است»، گفت: در این راستا، تقویت زیرساخت‌های فناوری اطلاعات را در بخش‌های مختلف فعالیت‌های صندوق عملیاتی کرده‌ایم.

وی توضیح داد: در ابتدای فعالیت مدیریت جدید صندوق بازنشستگی کشوری، ۳۴ فرآیند را شناسایی کردیم که باید به صورت الکترونیکی انجام شود که از این تعداد، ۶ مورد را کامل به اتمام رساندیم و طبق برنامه، قرار است ۱۲ مورد دیگر را تا پایان سال به اتمام برسانیم. مابقی موارد هم طبق برنامه زمان‌بندی مشخص‌شده، در سال‌های بعد به اتمام خواهد رسید.

رضوانی در این زمینه به اجرایی شدن فرآیندهایی چون «اتوماسیون اداری بین صندوق بازنشستگی کشوری و هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی کشوری»، «فرآیند صدور گواهی کسر از حقوق» و «استعلام سوابق شاغلان دستگاه‌های اجرایی» در این مدت اشاره کرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تعالی سازمانی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه «از جمله کارهای در دست اقدام که در آینده نزدیک به اتمام می‌رسد، تبادل داده‌ها، پرونده‌ها و مسندات با دستگاه‌های اجرایی است»، گفت: در حال حاضر، تمامی دستگاه‌های اجرایی برای برقراری حقوق و دستمزد بازنشستگان عزیز، مکاتبات و مستندات و داده‌های خود را به شکل هاردکپی یا سی‌دی برای ما ارسال می‌کنند که ما به سمت کاملا الکترونیکی شدن این فرآیند رفته‌ایم تا تمامی هاردکپی‌ها و سی‌دی‌ها از فرآیند حذف شود.

وی افزود: در حال حاضر، این فرآیند الکترونیک کاملا طراحی شده، نرم‌افزارهای آن نوشته شده و برای چند دستگاه اجرایی در استان تهران، فرآیند اجرا شده است. باگ‌ها و موانع و مشکلات فرآیند را شناسایی کرده‌ایم و در حال حل آن هستیم تا انشاءالله به‌زودی برای تمامی دستگاه‌های اجرایی برای کل کشور فرآیند تبادل داده‌ها به شکل الکترونیکی انجام شود.

به گفته رضوانی، یکی دیگر از خدمات ضروری که باید الکترونیک می‌شد، دریافت کسورات از خویش‌فرمایان بود که این مورد هم به شکل کاملا الکترونیکی طراحی شده و به‌زودی از این خدمت هم رونمایی خواهد شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تعالی سازمانی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه «یکی دیگر از اقدامات انجام‌شده در جهت الکترونیکی کردن فرآیندها، برقراری ارتباط الکترونیک با سازمان‌های ذی‌نفع و همکار بوده است»، اعلام کرد: در حال حاضر، صندوق بازنشستگی کشوری با سازمان‌های تامین اجتماعی، بیمه سلامت و ثبت احوال کشور، تبادل داده بسیار خوبی دارد که کاملا به طور الکترونیکی انجام می‌شود. همچنین، از ظرفیت سازمان فناوری اطلاعات و سازمان برقراری ارتباطات رادیویی برای برقراری ارتباط استفاده شده است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری از اواخر مردادماه سال جاری توضیح داد: سیاست ما این بوده که یک درگاه متمرکز ارائه خدمات الکترونیک به بازنشستگان ایجاد کنیم که این درگاه در آدرس SabaSRM. ir ایجاد شد و بازنشستگان می‌توانند خدماتی را که در حال حاضر در دسترس هستند، در آنجا ملاحظه و دریافت کنند. البته، تا پیش از این، بخشی از این خدمات در سایت اصلی صندوق به نشانی cspf. ir نیز ارائه می‌شد که با طراحی جدید سایت صندوق، از این پس، سایت cspf. ir صرفا وظیفه خبررسانی و اطلاع‌رسانی به بازنشستگان و مخاطبان را برعهده خواهد داشت. لذا تمام خدمات الکترونیک صندوق در سایت SabaSRM. ir متمرکز شده است.

رضوانی یادآور شد: درگاه خدمات الکترونیکی SabaSRM. ir در حال تبدیل به یک پلت‌فرم است که در آن، از تمامی ظرفیت‌های شرکت‌های صندوق بازنشستگی و شرکت‌های ملی که می‌توانند خدمات خوبی مثل فروش کالا و خدمات باکیفیت و با قیمت مناسب برای بازنشستگان ارائه دهند، روی این سایت فعال کرده‌ایم و تاکنون، بسته‌های مختلف «طرح یاری» بر بستر این درگاه اجرا شده که در این سایت، در دسترس هستند.

وی همچنین به توسعه اپلیکیشن صندوق بازنشستگی کشوری اشاره کرد و گفت: این اپلیکیشن که در گذشته به نام خاتم فعالیت داشت و پشتیبان تلفن و موبایل بود، الان تحت عنوان «صبااپ» توسعه پیدا کرده و به یک اپلیشکیشن جامع و کامل تبدیل شده؛ به‌طوری که تمامی خدمات الکترونیک که در درگاه SabaSRM. ir وجود دارد، روی صبااپ قرار می‌گیرد. در فاز اول، صبااپ رونمایی و بخشی از خدمات الکترونیکی صندوق روی آن قرار گرفته که در آینده، این خدمات هم توسعه پیدا خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید