بیت کوین از مرز ۳۴ هزار دلار گذشت

0

بیت کوین در کمتر از ۲۴ ساعت، برای اولین بار از مرز ۳۴۰۰۰ دلار عبور کرده است.

بیت کوین

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  بیت کوین پس از ثبت رکورد در سال 2020 سال سریعی شروع می کند. این ارز رمزنگاری شده برتر جهان پس از دو بار رکوردزنی خود در کمتر از 24 ساعت، برای اولین بار از مرز 34000 دلار عبور کرده است.

قیمت بیت کوین 13 درصد دیگر افزایش یافته است تا با حجم معاملات روزانه 75 میلیارد دلار به بالاترین رقم 34000 دلار برسد.

براساس کوین مارکت، بیت کوین صبح امروز با 34789 دلار معامله شد. گفته می شود سرمایه بازار در حدود 640 میلیارد دلار است.

در ماه دسامبر، بیت کوین با شکستن قیمت 20000 دلار ، تقریباً 50 درصد پیشرفت کرد. پس از روی آوردن سرمایه گذاران به بازارهای رمزنگاری شده در میان تضعیف دلار، ارزش آن تقریباً سه برابر شد. علاوه بر این، فدرال رزرو ایالات متحده قصد دارد نرخ بهره را برای چندین سال نزدیک به صفر بگذارد، وجوه نقدی را به دارایی شماره یک دیجیتال جهان وارد کند.

این اولین جهش قیمت بیت کوین نیست. این توکن در سال 2017 جهش داشت و به رکورد بیش از 20000 دلار در آن زمان رسید. با این حال، با اخبار مبنی بر ادامه سرکوب مقامات چینی در تجارت با ارزهای رمزپایه، قیمت آن حدود 80 درصد کاهش یافت و به بیش از 3000 دلار رسید.

بیت کوین در سال 2009 راه اندازی شد و اولین ارز رمزنگاری شده بود که از یک شبکه غیر متمرکز مبتنی بر بلاک چین استفاده کرد و معاملات امن نظیربه نظیر را امکان پذیر می کرد. در آن زمان ارزش این دارایی پیشرو در جهان کمتر از یک دلار به ازای هر رمز بود.

منبع: ایبنا

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید