صدای اعتراض ما بازنشستگان را به گوش مسئولان برسانید/ مشکلات معیشتی داریم و از همسان‌سازی ناراضی هستیم

0

صدای اعتراض ما بازنشستگان را به گوش مسئولان برسانید/ مشکلات معیشتی داریم و از همسان‌سازی ناراضی هستیم

بازنشستگان کارگری خوزستان در نامه ای خطاب به نمایندگان این استان در مجلس که رونوشت آن برای ایلنا ارسال شده، به تشریح مطالبات خود پرداختند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛  در نامه بازنشستگان کارگری خوزستان آمده است: «ما جمعی از کارگران مستقل؛ پیرو مکاتبات به تامین اجتماعی استان و کانون شهرستان اهواز و کانون استان خوزستان مبنی بر  موارد ذیل:

همسان سازی

اجرای نادرست ماده‌ی ۹۶

درمان پولی (اعتراض به درمان پولی)

عملکرد کانون‌های بازنشستگان

اعتراضات خود را ارائه داده‌ایم. لازم می‌دانیم اضافه نماییم موارد فوق شامل طرح کلیات مسائل و مشکلات ما بوده و در مکاتبات قبلی به طور مشروح بیان مشکلات را بیان داشته‌ایم.

ما کارگران بازنشسته به استحضار نمایندگان محترم اهواز در مجلس شورای اسلامی می‌رسانیم: مشکل معیشت و هزینه‌ی زندگی و همچنین درمان رایگان برای کارگران شاغل و بازنشسته مسئله‌ی جدیدی نیست. افزایش ناچیز سالیانه‌ی دستمزد کارگران شاغل و بازنشسته با نرخ تورم، که از سوی منابع رسمی کشور اعلام می‌شود، هیچگونه همخوانی نداشته است. لذا به تبع این ارقام خوشبینانه (نرخ تورم) که از سوی منابع اعلام می‌شود، هیچگونه همخوانی ندارد. ماده‌ی ۴۱ قانون کار و ماده‌ی ۱۱۱ سازمان تامین اجتماعی دستمزد کارگران شاغل و بازنشسته را به یکدیگر گره داده است.

سوال کارگران شاغل و بازنشسته از کسانی که خود را نماینده کارگران جهت اجرای ماده‌ی ۴۱ قانون کار جهت تعیین حداقل دستمزد و کسانی که خود را نماینده بازنشستگان جهت همسان‌سازی و افزایش مستمری کارگران بازنشسته معرفی می‌کنند، این است که چرا تاکنون نتوانسته‌اند منافع کارگران شاغل و بازنشسته را تامین نمایند؟ بر این مبنا طی نامه‌ای به کانون استان و خطاب به بازرس کانون عالی کشور آقای عبدالحمید عبایی اعلام نمودیم که اگر کانون‌ها توان کسب مطالبات بر حق کارگران بازنشسته را ندارند، کارگران بازنشسته استان خوزستان حق خود می‌داند که به طور مستقل راه مطالبه‌گری را پیشه‌ی راه خود سازد. در روز ۲۲ آذر ۱۳۹۹خورشیدی جمعی حدود ۴۰ نفر به نمایندگی کارگران بازنشسته‌ی استان خوزستان به کانون استان مراجعه نموده و نسبت به عملکرد کانون‌های بازنشستگان شهرستان‌ها و استان‌ها و هم چنین کانون عالی کشور اعتراض نمودیم.

در تجمع اعتراضی مورخ ۲۳ آذر کارگران بازنشسته در سالن اجتماعات تامین اجتماعی استان با حضور ریاست محترم تامین اجتماعی استان خوزستان جناب آقای مرعشی، کارگران بازنشسته مطالبات برحق و قانونی خود را به سمع ریاست محترم رساندند. در جریان این جلسه که حدود ۳ ساعت به طول انجامید، ریاست محترم تامین اجتماعی پیشنهادی مبنی بر برگزاری جلسه‌ای با حضور نمایندگان محترم مجلس و نمایندگان کارگران بازنشسته در تامین اجتماعی استان و با حضور مسئولین محترم تامین اجتماعی برگزار شود. ما کارگران بازنشسته‌ی مستقل خوزستان از این پیشنهاد قانونی استقبال نمودیم.

در پایان از نمایندگان محترم اهواز خواهشمندیم که صدای اعتراض کارگران بازنشسته کشور را به گوش مسئولین رسانده و در جهت تغییر رویه‌ای که سالیان است باعث مشقت فراوان به کارگران شاغل و بازنشسته روا داشته شده است، همت گمارند.»

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید