اعتراض کارگران آبدارکهکیلویه و بویراحمد به شش ماه معوقات مزدی

0

اعتراض کارگران آبدارکهکیلویه و بویراحمد به شش ماه معوقات مزدی

شماری از کارگران آبدار آبفای استان کهکیلویه و بویراحمد در اعتراض به بلاتکلیفی شغلی و عدم پرداخت چند ماهه حقوق خود، صبح امروز (۱۴ دی ماه) مقابل ساختمان آب و فاضلاب تجمع کردند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ شماری از کارگران آبدار آبفای استان کهکیلویه و بویراحمد گفتند: مطالبات حدود ۲۰۰ نفر از کارگران آبدار استان کهکیلویه و بویراحمد شش ماه است پرداخت نشده و ما بارها خواستار رسیدگی به وضعیت شغلی خود بوده‌ایم.

آن‌ها اظهار داشتند: تحت مسئولیت مستقیم اداره آب و فاضلاب این استان در بخش‌ها و شهرستان‌های دیشموک، بهمئی، گچساران باشت، پاتاوه و یاسوج فعالیت داریم و دست‌کم پرداخت ۶ ماه دستمزد و بیمه ما به تاخیر افتاده است.

یکی از معترضان با بیان اینکه وی و همکارانش از مراجعات مکرر به نهادهای ذیربط برای دریافت حقوق معوقه خود هیچ نتیجه‌ای نگرفته‌اند، افزود: مسئولان مرتبا وعده پرداخت مطالابات ماکارگران می‌دهند اما در عمل هیچ خبری نیست و هنوز اقدامی برای پرداخت معوقات مزدی صورت نگرفته است.

او گفت: میانگین سوابق کاری هر یک از کارگران ۱۵ سال تا ۲۰سال است و در بین کارگران؛ کسانی هستند که با سوابق بالاتری مشغول کار هستند.

وی افزود: در حالی مطالبات‌مان به تاخیر افتاده که در شرایط بد اقتصاد فعلی که همه چیز بیش از اندازه گران شده، ما در حال تجربه کردن شرایط بد معیشتی هستیم اما مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان هیچ واکنشی نسبت به تعیین تکلیف وضعیت مطالبات‌مان و پرداخت حقوق، بیمه و مشخص شدن وضعیت قراردادهایمان انجام نمی‌دهند.

این کارگران با بیان اینکه انتظار داریم مسئولان موضوع معوقات مزدی کارگران آبدار کهکیلویه و بویراحمد را پیگیری کنند، در خاتمه افزودند: کارگران آبدار بیش از این تحمل بی‌پولی را ندارند و در این میان صدمات جبران‌ناپذیری به معیشت آن‌ها وارد شده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید