بازنشستگان ظرفیت اجتماعی خوبی برای کسب و کارهای نو هستند

0

بازنشستگان ظرفیت اجتماعی خوبی برای کسب و کارهای نو هستند

رئیس شورای اسلامی استان تهران گفت: بازنشستگان می‌توانند به عنوان یک ظرفیت مهم اجتماعی برای استارت آپ ها و کسب و کارها تلقی شوند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛  الهام فخاری رئیس شورای اسلامی استان تهران توجه صندوق بازنشستگی کشوری به کسب و کارهای نو و استارت آپ ها برای ارتقای کیفیت زندگی بازنشستگان راهبرد درستی است و باید این رویکرد حفظ شود.

وی تصریح کرد: حوزه کسب و کار با توجه به توسعه کسب و کارهای نو توسعه یافته است و جامعه بازنشستگان کشور باید به این حوزه توجه ویژه داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش اضافه کرد: صندوق بازنشستگی کشوری با راه اندازی مرکز نوآوری صبا رویکردی درست در حوزه کسب و کارهای نو داشته است زیرا که می‌توان در استارت آپ ها از تجربه، دانش و تخصص بازنشستگان استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه نباید ظرفیت افراد با بازنشستگی اداری آنها معطل بماند، اظهار داشت: در استارت آپ ها و کسب و کارهای نو نباید بازنشستگان را فقط به عنوان خدمات گیرنده دید بلکه با توجه به ظرفیت‌های این قشر می‌توانند خود به کمک شایانی به راه اندازی این کسب و کارها داشته باشند.

فخاری درباره ظرفیت اجتماعی مرکز نوآوری صبا گفت: راه اندازی مرکز نوآوری صبا نشان از این دارد که به جمعیت بازنشستگان کشوری به چشم یک فرصت اجتماعی بی نظیر برای ارائه خدمات و شبکه سازی اجتماعی نگاه شده است.
وی کیفیت رویداد صبانو را بالا ارزیابی کرد و گفت: برخی از طرح‌ها و ایده‌های ارائه شده به این رویداد قابلیت رقابت جهانی و فراملی داشتند که اگر محدودیت‌های ایران برداشته شوند، می‌توانند در بازار بین المللی حضور پر رنگ داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش تصریح کرد: این رویداد تلاش کرده است تا استارت آپ ها را به سمت و سوی برش جمعیتی گرایش دهد و در این هدف نیز موفق بوده است. همچنین توانسته است چه در حوزه محصولات و فرآورده و چه در حوزه خدمات ایده‌های نو، چابک و پرشتابی که نیاز به آورده سنگینی ندارند را جذب کنند.

فخاری افزود: مراکزی مانند مرکز نوآوری صبا نشان دهنده آن است که در شرایط تحریم، دست‌ها را بالا نبرده‌ایم و پر تلاش برای ارتقای کیفیت زندگی مردم حرکت شده است

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید