معلمان انگلیسی خواستار تعطیلی مدارس شدند

0

اگرچه بیشتر مدارس ابتدایی و متوسطه جهان تا اواخر ماه مارس به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده‌اند اما دولت انگلیس همچنان خواهان بازگشایی مدارس است. بنابر گزارش‌های منتشر شده از سوی یونسکو، حدود ۱.۵ میلیارد دانش‌آموز به دلیل شیوع کرونا از فضای آموزشی فاصله گرفته‌اند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛  به نقل از لیبراستارت، معلمان و اساتید دانشگاه در بسیاری از کشورهای جهان با بهره‌گیری از آموزش مجازی، امور محوله خود یعنی آموزش را انجام می‌دهند. از زمان شیوع ویروس کرونا تا امروز، بعضی از کشورها محتاطانه مدارس خود را بازگشایی کردند که هر کدام از این کشورها، نتایج متفاوتی را تجربه کرده‌اند.

بسیاری از کشورهای جهان تصمیم گرفته‌اند تا پایان سال۲۰۲۱ برگزاری کلاس‌های حضوری را منتفی اعلام کنند. کمبود دسترسی به فناوری‌های ارتباطاتی و نگرانی از وسیع‌تر شدن شکاف‌های آموزشی، تصمیم‌گیری درباره سرنوشت مدارس را برای مدیران آموزشی کشورهای مختلف غیرممکن‌تر از همیشه کرده است. آن‌ها درخصوص بازگشایی مدارس با چالش‌های متعددی مثل ریسک‌پذیری در خصوص گسترش موج جدیدی از همه‌گیری کرونا و بحران‌های آموزش مجازی روبرو هستند. مدیران آموزشی معتقدند، تصمیم‌گیری در این شرایط سخت و غیرقابل تصور است.

مدیران آموزشی در کشورهای آلمان، دانمارک، کره‌جنوبی، چین و ژاپن، آموزش حضوری را برای ملمان و دانش‌آموزان انتخاب کردند. از اواسط ماه مارس ۲۰۲۰، دانش‌آموزان و معلمان در این کشورها به مدارس بازگشتند. دانمارک اولین کشور در جهان است که تصمیم به بازگشایی مدارس خود گرفت. کودکان و نوجوانان با رعایت پروتکل‌های خاص وارد مدارس شدند.

آلمان، فنلاند و نروژ هم سیاست‌های مشابهی را به اجرا گذاشتند. کره‌ جنوبی، چین و ژاپن هم تحت شرایطی سختگیرانه و به شرط ضدعفونی مکرر فضاهای عمومی، شیفت‌بندی برگزاری کلاس‌ها، شیفت‌بندی حضور دانش‌آموزان در فضاهای مشترک مدرسه و ممنوعیت ورود والدین یا دیگر افراد به فضای داخل مدارس، ادامه تحصیل حضوری را مجاز اعلام کردند.

استفاده از ماسک، کنترل مداوم دمای بدن، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، کاهش ظرفیت کلاس‌ها، اولویت‌بندی دانش‌آموزان و اولویت‌ دادن به حضور دانش‌آموزان آسیب‌پذیرتر، برگزاری کلاس‌ها در فضای باز و انجام مداوم تست کرونا ازجمله سیاست‌هایی است که بیشتر کشورهایی که تصمیم به بازکردن مدارس خود گرفتند.

شیوع گونه‌ی جهش یافته جدید از ویروس کرونا، باعث بروز نگرانی‌هایی در کشور انگلیس شده است. ۱۷ شهریور ماه، دولت انگلیس مدارس این کشور را بازگشایی کرد و دانش‌آموزان به اجبار در کلاس‌های حضوری شرکت کردند. در آن برهه زمانی، بسیاری از مردم این کشور باور داشتند، شرایط کنونی جامعه برای بازگشایی مدارس مناسب نیست. آن‌ها معتقد بودند، بازگشایی مدارس می‌تواند به گسترش بیماری در جامعه کمک کند.

«انجمن صنفی معلمان انگلیس» تعطیلی مدارس این کشور را مطالبه کرده‌اند. پس از شیوع گونه جهش یافته جدید از ویروس کرونا در این کشور، معلمان انگلستانی از دولت بازگشایی تعداد محدودی از مدارس را مطالبه کردند. مدارس انگلستان به مناسبت سال نو میلادی تعطیل است.

انجمن صنفی معلمان انگلیس با نگارش نامه‌ای، دولت انگلستان را مورد خطاب قرار داد. این اتحادیه در این نامه نوشت: این روزها، ما با موج جدیدی از بیماری کرونا روبرو هستیم و تمامی افراد جامعه روزهای بحرانی را سپری می‌کنند. در این شرایط، تعطیلی مدارس امری ضروری و حیاتی است. ما معلمان کشور انگلستان، آموزش مجازی برای دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی مطالبه می‌کنیم، این گروه سنی بسیار آسیب‌پذیر هستند.

همچنین انجمن صنفی معلمان انگلیس از دولت درخواست کرده است تا بازگشایی دبیرستان‌های این کشور را به تاخیر بی‌اندازد. این اتحادیه معتقد است که شرایط بحرانی حاضر نیاز به توجه بیشتر به دانش‌آموزان دارد به همین دلیل بازگشایی مدارس باید تاخیر داشته باشد.

«جان ریچارد» دبیر اتحادیه معلمان انگلیس گفت: کودکان از آسیب‌پذیرترین افراد جامعه هستند. در این روزها که همگی موج جدیدی از شیوع آلودگی را تجربه می‌کنیم، تعطیلی مدارس و آموزش مجازی امری ضروری است. دولت باید شروع مدارس را حداقل دو هفته به تاخیر بی‌اندازد.

او افزود: همه معلمان باید از حق سلامت برخوردار باشند. واضح و روشن است که معلمان باید در محیطی امن و به دور از آلودگی مشغول به کار شوند. اگر دولت در تعطیلی مدارس اهمال کند، به طور قطع شاهد آثار منفی فروان خواهیم بود.

دبیر انجمن صنفی معلمان انگلیس در خصوص واکسیناسیون معلمان گفت: تمام افرادی که در مدارس مشغول به کار هستند باید از سوی دولت به آن‌ها واکسن تزریق شود. این طرح نباید مختص معلمان و دانش‌آموزان باشد. سلامت یکی از مولفه‌های اساسی زندگی هر انسانی است، ما نباید با توجه به جایگاه اجتماعی آن‌ها حق آن‌ها را نادیده بگیریم. نیروی خدماتی مدارس نیز باید در طرح واکسیناسیون عمومی مدارس قرار بگیرند.

منبع: ایلنا

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید