دغدغه‌های نیروهای خدماتی مدارس/ کار زیاد، حقوق کمتر از سه میلیون تومان!

0

دغدغه‌های نیروهای خدماتی مدارس/ کار زیاد، حقوق کمتر از سه میلیون تومان!

نیروهای خدماتی مدارس می‌گویند: بایستی برای بهبود وضعیت شغلی آنها تدابیری اندیشیده شود.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ نیروهای خدماتی مدارس در تماس با خبرنگار ایلنا، از شرایط شغلی و معیشتی خود و پایین بودن دستمزدهای دریافتی انتقاد کردند.

نیروهای خدماتی قراردادی «کار معین» می‌گویند: در ازای کار تمام وقت در مدارس، زیر سه میلیون تومان حقوق می‌گیریم؛ حتی گاهی خیلی کمتر.

یکی از این نیروها که در خراسان رضوی اشتغال دارد، می‌گوید: بسیاری از همکاران ما صاحب فرزند و متاهل هستند و دستمزد ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی برای گذران زندگی آن‌ها کافی نیست.

او ادامه می‌دهد: حجم کار ما زیاد است؛ گاهی کار چهار نفر را دو نفر در مدارس انجام می‌دهیم؛ اما بازهم به ما قرارداد کار معین می‌گویند؛ چرا آموزش و پرورش نیروهای خدماتی را جذب نمی‌کند تا دستمزدهای دریافتی افزایش یابد و شرایط کار بهتر شود؟

این نیروها، بیمه سازمان تامین اجتماعی هستند و تحت پوشش قانون کار فعالیت دارند اما گاهاً حداقل‌های قانون کار نیز به آن‌ها پرداخت نمی‌شود. آن‌ها می‌گویند تفاوت حقوق ما با نیروهای آموزشی، بالای ۵ میلیون تومان است.

نیروهای خدماتی مدارس، چند خواسته عمده دارند که مهمترین آن‌ها عبارت است از: «اعمال افزایش ۵۰٪ امتیازات فصل دهم؛ اعمال رتبه‌بندی برای نیروهای خدماتی؛ پرداخت حق سرایداری؛ پرداخت حق لباس و کفش و از بین رفتن تبعیض.»

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید