معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: توسعه “انسان محور” اولویت ایجاد اشتغال در مناطق آزاد باشد

0

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تقدیر از عملکرد سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه اشتغال و امور کارگری گفت: امیدواریم سایر مناطق آزاد نیز با تمکین به قوانین مانند منطقه آزاد قشم به مسایل این حوزه اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛  “حاتم شاکرمی” در دیدار با حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: گرچه همه مناطق آزاد کشور از جمله منطقه آزاد قشم  در حوزه مسئولیت اجتماعی عملکرد قابل تقدیری دارند ولی برخی موارد در حوزه کارگری بایستی در این مناطق بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

وی توسعه انسان محور را از اولویت های مناطق آزاد خواند و تصریح کرد: بدیهی است در حوزه مسئولیت اجتماعی این مناطق بایستی به این اولویت توجه بیشتری شود.

شاکرمی با اشاره به لزوم هماهنگی در حوزه تفویض اختیار برخی وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در حوزه اشتغال، یادآور شد: این موارد در قانون اساسی و قوانین مناطق آزاد لحاظ شده است و با هماهنگی و همکاری بیشتر قابل اجرا خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در سند کار شایسته مصوب دولت تدبیر و امید به عدالت مزدی، اشتغال مولد و آزادی انجمن های صنفی به عنوان نقاط قوت عدالت در حوزه کارگری توجه ویژه شده است، گفت: اگر این موارد در مناطق آزاد مورد توجه قرار بگیرد باعث افزایش رضایتمندی جامعه کارگری و جامعه این مناطق خواهد شد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص برخی مسایل اشتغال از جمله بیمه بیکاری بر ضرورت تطبیق آنها با قوانین مناطق آزاد تاکید کرد و افزود: برای اجرای بیمه بیکاری، اطلاعات واجدان شرایط استفاده از این بیمه تا آخر دی ماه جاری باید در سامانه کشوری بارگذاری شود.

شاکرمی همچنین بر ضرورت ایجاد و راه اندازی تشکل های کارگری و کارفرمایی برای کمک به اجرای مسئولیت اجتماعی نهادهای حاکمیتی تاکید کرد و با تشکر از اقدامات سازمان منطقه آزاد قشم در عرصه فعالیت های کلان اقتصادی و تولیدی خواستار ایفای نقش منطقه آزاد قشم به عنوان محور تولید در میان مناطق آزاد کشور شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید