شورایعالی بیمه فقط درباره تقاضای تاسیس شرکت‌های جدید اظهار نظر می‌کند

0
غلامعلی+ثبات+نب+بیمه
غلامعلی+ثبات+نب+بیمه

یک عضو شورای‌عالی بیمه، معتقداست که شرکت‌های بیمه‌ای جدید هرمقدار که در رشته‌های تخصصی‌تر و یا به روش‌های پیشرفته‌تری در بازار بیمه فعالیت کنند بر توسعه صنعت بیمه تاثیرگذار خواهند بوداما اگر رویکرد آ‌نها تکرار روش‌های پیشین باشد نتیجه نامطلوبی برای سلامت بازار بیمه به دنبال خواهد داشت.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ “غلامعلی ثبات” در گفت‌وگو با خبرنگار چابک‌آنلاین،تصریح‌کرد که شورای‌عالی بیمه فقط در رابطه با تقاضای تاسیس شرکت بیمه اظهار نظر می‌کند.

وی، افزود: پس از اظهارنظر شورای‌عالی بیمه و بعد از آنکه مجمع عمومی بیمه مرکزی که اختیارخود را به وزیر امور اقتصادی و دارایی داده  تقاضا را قبول کرد، بیمه مرکزی هم مجوز تاسیس شرکت بیمه جدید را صادر می‌کند.

این عضو شورای‌عالی بیمه، اظهارداشت: در ماه‌های اخیر شورای‌عالی بیمه بدون آنکه بخواهد یا بتواند که تعداد مجوز تاسیس شرکت‌های بیمه را محدود کند، با تاسیس شرکت بیمه زندگی کاریزما، شرکت بیمه اتکایی پارس و شرکت بیمه زندگی و غیرزندگی پردیس موافقت کرده اما درباره تعداد دقیق متقاضیان و انجام مراحل بعدی تاسیس این سه شرکت اطلاعی ندارم.

ثبات، دلیل اصلی استقبال از تاسیس شرکت بیمه را استفاده بهتر و بیشتر از درآمدهایی دانست که از بازار سرمایه به‌دست آمده و عنوان کرد: همچنین انتظار موسسین از درآمدهایی که با ورود شرکت بیمه تازه تاسیس به بورس سهام، می‌توان به دست آورد هم یکی دیگر از دلایل استقبال از تاسیس شرکت بیمه است.

به اعتقاد وی، هر مقدار که شرکتهای بیمه جدید، در رشته‌های تخصصی‌تر و یا به روش‌های پیشرفته‌تری در بازار بیمه فعالیت کنند تاثیر آنها بر توسعه صنعت بیمه بیشتر خواهد بود.

ثبات، تصریح کرد: هر چقدر که رویکرد و روش شرکت‌های بیمه جدید، تکرار شرکت‌های پیشین باشد فعالیت آن‌ها موجب اختلال افزونتر در فضای رقابتی و نتیجه نامطلوب در سلامت بازار بیمه خواهد شد.

چندی پیش مدیرکل پذیرش موسسات و دفاتر بیمه‌ای بیمه مرکزی، یکی از راه های ورود سرمایه به بازار بیمه کشور راتاسیس شرکت های بیمه جدید دانست و ازدریافت 15 مورد درخواست تاسیس شرکت بیمه جدید خبرداد و تاکید کرد که در زمانی کوتاه درخواست‌ها  در مسیر و فرآیند تاسیس قرار می‌گیرند.

رییس کل بیمه مرکزی هم در بیست و هفتیمن همایش بیمه و توسعه تاکید کرد که برای کسانی که می خواهند شرکت بیمه جدید تاسیس کنند چه شرکت های جنرال و چه شرکت های تخصصی فضا باز است چراکه تاسیس شرکت های بیمه جدید باعث توسعه صنعت بیمه می شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید