تامین اجتماعی اجرای بخشنامه تعیین مهلت سه‌ماهه برای پرداخت حق بیمه را متوقف کند

0

تامین اجتماعی اجرای بخشنامه تعیین مهلت سه‌ماهه برای پرداخت حق بیمه را متوقف کند

دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان از تامین اجتماعی درباره تعیین مهلت ۳ماهه پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی انتقاد کرد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ دبیر خانه کارگر زنجان گفت: هر چندذروز یکبار شاهد مراجعه تعدادی کارگر ساختمانی به دفتر خانه کارگر هستیم که از شرایطی مشکلاتی که تامین اجتماعی در زمینه بیمه برایشان بوجود می‌آورد، گله‌مندند.

او گفت: اخیرا بخشنامه‌ای از سوی مدیرکل نام‌نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تامین اجتماعی صادر شده است که طبق این بخشنامه که در تاریخ پنجم آبان ماه صادر شده، بیمه‌شدگانی که به هر عنوان در بیمه‌پردازی خود بیش از سه ماه وقفه داشته باشند، قرارداد ساختمانی آن‌ها مختومه خواهد شد و باتوجه به اتمام سهمیه بیمه کارگران ساختمانی، برقرار مجدد قراردادهایشان منوط به داشتن سهمیه است.

او افزود: این بخشنامه در حالی صادر شده که پیش از این، سیستم تامین اجتماعی درباره بیمه کارگران به این‌صورت بود که اگر کارگران موفق به پرداخت حق بیمه خود برای ۶ ماه نمی‌شدند، بیمه آن‌ها به حالت تعلیق درمی‌آمد و در ادامه وضعیت کارگر مورد بررسی قرار می‌گرفت.

نجاری اضافه کرد: در واقع قبلا اگر کارگران ساختمانی حق بیمه خود را به هر دلیل نمی‌توانستند پرداخت کنند تا شش ماه فرصت داشتند آن را بپردازند و پرونده بیمه آن‌ها مختومه نمی‌شد ولی در بخشنامه اخیر صراحتا اعلام شده که اگر تا سه ماه پرداخت حق بیمه دچار وقفه شد، بیمه؛ قطع و پرونده؛ مختومه می‌شود.

این فعال کارگری اضافه کرد: انتظار ما حمایت از کارگران ساختمانی است نه صدور بخشنامه‌هایی که هرچند وقت یک‌بار صدای کارگران ساختمانی را بلند می‌کنند. در گذشته نه چندان دور کارگران ساختمانی در خصوص وضعیت بیمه‌ای خود وضعیت بهتری داشتند و رضایتشان بهتر از شرایط امروز بود.

به گفته دبیر خانه کارگر زنجان؛‌ ادامه روند فعلی بیمه کارگران ساختمانی لطمات جبران ناپذیری را به آنان وارد می‌کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید