متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان در سال‌های آینده ادامه دارد

0

شریعتمداری در نشست با جمعی از روسای کانون های بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری گفت: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان در سال‌های آینده ادامه دارد.

 

به گزارش «نبض‌بیمه»؛  به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری هدف اصلی از برگزاری این برنامه را شنیدن نظرات روسای کانون‌های بازنشستگی عنوان کرد و گفت: سیاستگذاری شهروندمدار، تنها از طریق برقراری ارتباط روشن و منطقی با جامعه مخاطب ممکن می‌شود.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نقش و اهمیت کانون‌های بازنشستگان کشوری افزود: جا دارد در اینجا مراتب قدردانی خود را از همراهی، همفکری و دلسوزی روسا و اعضای این کانون‌ها برای تحقق مطالبات بازنشستگان با مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری بیان کنم.

شریعتمداری با اشاره به اجرای طرح همسان‌سازی و افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال جاری اعلام کرد: منابع این کار از طریق واگذاری سهام شرکت‌ها تامین شده که صندوق بازنشستگی کشوری باید با سرمایه‌گذاری بر روی این سهام، برای تامین منابع همسان‌سازی اقدام کند.

وی با اشاره به انجام اصلاحاتی در روند اجرای طرح همسان‌سازی و رفع ایرادات آن، گفت که این روند همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان در سال‌های آتی هم تداوم خواهد داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با تاکید بر توجه ویژه این وزارتخانه به تشکل‌های تخصصی و جلب مشارکت جامعه مخاطب تصریح کرد: نظرات و دیدگاه‌های روسا و اعضای کانون‌های بازنشستگی دریافت و احصا شده و متناسب با آن، دستورالعمل‌های لازم به صندوق بازنشستگی کشوری و دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شده است.

وی همچنین از گردآوری پیام‌ها و مطالب منتشرشده از سوی بازنشستگان در فضای مجازی و تحلیل محتوای آنها خبر داد و گفت: بر اساس تحلیل محتوای منتشرشده در فضای مجازی، ۶ محور اصلی نظرات بازنشستگان درباره طرح همسان‌سازی احصا شد و در قالب طرح اصلاحی، عملیاتی شده است.

به گفته وی، در مورد بیمه تکمیلی هم ایرادها و انتقادات موجود از شرکت بیمه‌گذار یا عدم پرداخت به‌موقع حق بیمه انتقادات بازنشستگان را دریافت کرده‌ایم و موارد ضعف و ایراد درحال پیگیری است.

شریعتمداری همچنین به اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری برای رفع نقایص اجرایی طرح‌های رفاهی و خدماتی، شفاف‌سازی فعالیت شرکت‌های وابسته به صندوق و ایجاد و تقویت مراکز ارتباطی اینترنتی و تلفنی با بازنشستگان اشاره کرد.

وی همچنین در پاسخ به درخواست یکی از بازنشستگان بر ارائه خدمات رفاهی از سوی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی به بازنشستگان معادل کمک‌های رفاهی شاغلان تاکید کرد و گفت: این امر، محدودیت و مانع قانونی ندارد و توسط همه دستگاه‌ها باید اجرایی شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید