واکنش پلیس به حواشی حادثه بهمن در ارتفاعات تهران

0

رئیس پلیس پایتخت ضمن اعلام دستگیری ۶۷۰ مجرم در چهلمین مرحله از طرح رعد درباره فعالیت برخی از مجموعه ها علی رغم هشدار هواشناسی گفت: این موضوع را باید از کارشناسان و متولیان مربوطه سوال کرد و پلیس دراین زمینه مسئولیتی نداشته است.

                                                   واکنش پلیس به حواشی حادثه بهمن در ارتفاعات تهران                                        

به گزارش «نبض‌بیمه»؛  به نقل از ایسنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای مرحله چهلم طرح رعد، گفت: زمانی که اولین مرحله از طرح رعد به مرحله اجرا درآمد گفتیم که این طرح ها با جدیت دنبال خواهد شد و امروز می بینیم که رعد به ایستگاه چهلم خود رسیده است و البته ادامه هم خواهد داشت چرا که سارقان و مجرمان همیشه هستند و ما هم همیشه باید با آنان مقابله کنیم.

وی با بیان این که در اجرای این مرحله از طرح رعد ۳۱۲ حکم قضایی به اجرا درآمد گفت: در مجموع ۶۷۰ نفر از افرادی که در سرقت های خرد، سرقت منزل، زورگیری، موبایل قاپی و کیف قاپی و … دخالت داشتند دستگیر شدند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه برخی از این افراد به شکل باندی فعالیت داشتند، گفت: در همین راستا ۱۳۴ باند متلاشی شد. از تمامی افراد دستگیر شده تاکنون بیش از ۳۱۰۰ فقره از اموال سرقتی مردم کشف و ضبط شده است که ۱۳۷ دستگاه خودرو و موتور سیکلت از جمله این موارد است.

رحیمی با بیان این که به ۸۰۲ پرونده سرقتی نیز در این مورد رسیدگی شد گفت: ارزش ریالی اموال مسروقه مکشوفه دست کم ۱۴ میلیارد تومان است.

وی با بیان این که این عملیات از ابتدای هفته جاری آغاز شده است گفت: هفت قبضه سلاح جنگی و شکاری، ۹۸ عدد مهمات جنگی و ۱۰۱ قبضه سلاح سرد که از آنها در خفت گیری و زورگیری استفاده می شود جز کشفیات این مرحله از طرح رعد است.

رحیمی با بیان این که حدود ۱۰۰ کیلوگرم مواد مخدر نیز از دستگیر شدگان کشف و ضبط شده است. درباره کشفیات کالای قاچاق نیز گفت: ارزش کالای قاچاق کشف شده بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان است. تعدادآن نیز بیش از ۳۲۱ هزار قلم است که دراین راستا حدود ۲۸ نفر نیز دستگیر شده و ۳۱ پرونده نیز مورد پیگیری قرار گرفته است.

به گفته رحیمی، برای دستگیر شدگان پرونده ای تشکیل شده و این افراد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا خواهند شد.

رحیمی در پاسخ به پرسشی در حادثه رخ داده در ارتفاعات شمال تهران گفت: پلیس در این رابطه هیچ کم کاری نداشته است و ما در کنار عوامل هلال احمر، آتش نشانی ودیگر امداد گران به اقدامات خود انجام دادیم. البته هواشناسی هشدار داده بود که با توجه به شرایط برفی و بارندگی نباید کوهپیمایی صورت بگیرد که متاسفانه عده ای توجه نکردند.

وی درباره فعالیت برخی از مجموعه ها علی رغم هشدار هواشناسی گفت: این موضوع را باید از کارشناسان متولیان مربوطه سوال کرد و پلیس دراین زمینه مسئولیتی نداشته است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید