رفع دغدغه بحران مالی بیش از یک‌هزار واحد صنفی با بیمه توقف‌ کسب‌وکار ناشی از کرونا

0

مدیرعامل بیمه تعاون گفت: بیمه‌ توقف کسب‌وکار ناشی از اپیدمی به معنای واقعی کلمه، واکسن اقتصادی کرونا برای واحدهای صنفی بوده است و توانسته در کاهش ریسک فعالیت آن‌ها در شرایط شیوع کرونا مؤثر واقع شود.

به گزارش نبض بیمه ب نقل از  روابط‌عمومی بیمه تعاون، یونس مظلومی افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات در نظام اقتصادی برای کاهش ریسک کاهش درآمد بنگاه‌های اقتصادی در دوران شیوع کرونا و تعطیلی این واحدها، طراحی و ارائه بیمه توقف کسب‌وکار ناشی از اپیدمی از سوی بیمه تعاون بود.

وی ادامه داد: بر اساس شرایط این بیمه‌نامه، واحدهای صنفی که پیش از اعلام تعطیلی کسب‌وکارها از سوی ستاد ملی کرونا، بیمه‌نامه توقف کسب‌وکار ناشی از کرونا را دریافت کرده باشند، با اعلام تعطیلی و تحقق شرایط بیمه‌نامه، خسارت واردشده به آن‌ها در اثر تعطیلی به حساب‌شان واریز می‌شود.

مدیرعامل بیمه تعاون ادامه داد: واحدهایی که در زمان آغاز تعطیلی صنف خود، بیمه‌نامه خریداری می‌کنند، این خسارت مشمول آنها نمی‌شود و در زمان تعطیلی‌های بعدی مشمول دریافت خسارت قرار می‌گیرند، چرا که طبق قانون و همان‌طور که برای سایر بیمه‌نامه‌ها نیز صادق است، بیمه‌گزار قبل از حادثه باید بیمه‌نامه را خریداری کرده باشد تا مشمول خسارت شود. نمونه آن بیمه شخص ثالث است که بر اساس قوانین بیمه، باید قبل از تصادف بیمه نامه صادره شده باشد و در زمان تصادف یا بعد از تصادف اگر بیمه‌نامه صادر شود، طبق قانون مشمول خسارت آن تصادف رخداده نمی‌شود.

مظلومی با اشاره به استقبال صنوف از بیمه‌نامه توقف کسب‌وکار ناشی از کرونا گفت: بسیاری از واحدهایی که خود را تحت پوشش این بیمه قرار دادند، از منظر مالی در شرایط ریسک بروز بحران مالی در اثر تعطیلی قرار داشتند به‌طوری که بیش از یک هزار واحد صنفی از کسب‌وکارهایی که این بیمه‌نامه را خریداری کرده‌اند، با توقف کسب درآمد در اثر تعطیلی، دچار بحران مالی جدی و حتی تعطیلی دائم فعالیت خود می‌شوند و از این منظر اقدام بیمه تعاون توانسته است کمک بزرگی به کسب‌وکارها در شرایط شیوع کرونا تلقی شود.

شعب و نمایندگی‌های بیمه تعاون در سراسر کشور، سایت دکتر بیمه به نشانی DrBime.com و اپلیکیشن پرداخت آپ مجراهای تهیه بیمه‌نامه توقف کسب‌وکار ناشی از کرونای بیمه تعاون هستند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید