بیمه آسیا در ۹ ماه رکورد سال۹۸ را زد

0

فروش بیمه آسیا در ۹ ماه نخست امسال با رشدی ۴۰ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به بیش از ۶ هزار و میلیارد تومان رسید و نکته قابل توجه اینکه این شرکت موفق شده در ۹ ماه رکورد فروش سال ۹۸ خود را تغییر دهد. آنهم در شرایطی که نسبت خسارت به حق بیمه شرکت از ۵۵ درصد در پایان آذر ۹۸ با بهبود قابل ملاحظه به ۴۸ درصد کاهش یافته است.

به گزارش دنیای بیمه، شرکتبیمه آسیا به عنوان بزرگترین شرکت بیمه غیردولتی ایران با قرار گرفتن در رتبه دوم فروش بیمه پس از تنها شرکت دولتی صنعت بیمه کشور، در آذرماه امسال بیش از ۶۹۸ میلیارد تومان بیمه‌نامه فروخته که رشدی ۵۵ درصدی نسبت به آذرماه پارسال را نشان می‌دهد.
این در حالی است که میزان خسارت پرداختی این شرکت در آذرماه امسال نسبت به آذرماه پارسال تنها با ۴ درصد رشد مواجه شده و به حدود ۳۸۱ میلیارد تومان رسیده است. نسبت خسارت به حق بیمه تولیدی شرکت هم از ۸۲ درصد در آذرماه سال ۹۸ به ۵۵ درصد در آذرماه امسال بهبود پیدا کرده است.
بررسی عملکرد بیمه‌گری شرکت بیمه آسیا به مدیرعاملی مسعود بادین همچنین نشان می‌دهد که میزان فروش در ۹ ماه از سال جاری با افزایش ۴۰ درصدی نسبت به همین مدت در سال گذشته به حدود ۶۰۵۷ میلیارد تومان رسیده در حالی که خسارت پرداختی این شرکت تنها ۲۲ درصد رشد داشته و بالغ‌بر ۲۸۹۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
سهم رشته‌ها از پرتفوی آسیا
تا پایان آذرماه امسال سهم رشته بیمه شخص ثالث از کل فروش بیمه آسیا ۴۰ درصد و از کل خسارت پرداخت شده ۴۹ درصد، سهم بیمه بدنه خودرو از فروش ۱۵ درصد و از خسارت ۱۲ درصد بوده و به این ترتیب سهم بیمه خودرو از کل فروش بیمه آسیا در این مدت ۵۵ درصد و از کل خسارت هم ۶۱ درصد ارزیابی می‌شود. البته نسبت خسارت به حق بیمه در رشته بیمه خودرو شامل بیمه بدنه و شخص ثالث و حوادث سرنشین در بیمه آسیا در حدود ۵۵ درصد است که نشان می‌دهد مدیران بیمه آسیا روی میزان فروش شعب و نمایندگان نظارت دارند تا گرفتار پدیده ثالث‌فروشی افراطی نشوند.
این گزارش می‌افزاید: تنها ۱۹ درصد از کل فروش بیمه آسیا در ۹ ماه نخست امسال مربوط به رشته های بیمه درمان و حوادث بوده و ۲۲ درصد از کل خسارتی که این شرکت در مدت یادشده پرداخت کرده مربوط به همین رشته ها می‌شود. ۱۰ درصد از کل حق بیمه تولیدی آسیا در رشته مهندسی، مسئولیت و رشته‌های خاص، ۷ درصد در رشته های بیمه باربری و آتش‌سوزی و ۸ درصد هم در رشته بیمه زندگی بوده و در مقابل از کل خسارت‌های پرداختی سهم رشته بیمه مهندسی، مسئولیت و … ۴ درصد، بیمه زندگی ۸ درصد و باربری و آتش‌سوزی هم ۴ درصد برآورد شده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید