تعداد انگشت شماری به ریسک بخش انرژی تسلط کافی دارند/ سود شرکت‌های بیمه‌ای درکشور ۲ درصد است

0

مدیرمجتمع تخصصی بیمه‌های انرژی شرکت بیمه ایران، معتقد است که صنعت بیمه تاحدودی به ریسک بخش انرژی اشراف پیدا کرده اما هنوز نرخ‌های بیمه‌گری که در حوزه انرژی وجود دارد کمتر از نصف کشورهای منطقه باشد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛  “علیرضا آموزگار” در وبینار الزامات ارتقاء فرهنگ مدیریت ریسک در صنایع و بخش انرژی، عملکرد صنعت بیمه در اجرای مدیریت ریسک در بخش صنایع را ناموفق توصیف کرد وگفت: بیمه‌گران در رابطه بامیزان حق بیمه در بسیاری از بخش‌ها از جمله انرژی خوب عمل نکردند و مانده بیمه‌گری بسیارکم است.

دبیر کنسرسیوم بیمه های انرژی بیان کرد: نرخ‌های بیمه‌گری که در حوزه انرژی  وجود دارد کمتر از نصف کشورهای منطقه بوده درحالیکه ریسک‌های مشابهی داریم.

به گفته وی، درگذشته و قبل از تحریم‌ها  80 درصد ریسک‌های بخش انرژی به خارج از کشور واگذار می‌شد، بنابراین بیمه‌گر برای عرضه ریسک به خارج از کشور باید ریسک را در چارچوب استاندارد بین المللی و براساس آن نرخ‌گذاری می‌کرد.

وی،افزود: از بیمه گران اتکایی خارجی در گذشته دو محصول می‌گرفتیم ؛یکی پوشش اتکایی و توزیع جهانی ریسک و دیگری استفاده از آموزش‌ها و توصیه ایمنی آن‌ها.

مدیر مجتمع تخصصی بیمه‌های انرژی  شرکت بیمه ایران، بیان کرد: سطح بیمه‌گران اتکایی کشورهای منطقه به اندازه کشورهای پیشرفته نیست .

آموزگار، عنوان کرد: درحال‌حاضر کارشناسان ما استانداردهای بین‌المللی را ندارند و نمی‌توانند گزارش‌های ریسک و ارزیابی ریسک را در سطح کارشناسان بین‌المللی خبره تهیه کنند.

وی، اذعان داشت که صنعت بیمه تاحدودی به ریسک بخش انرژی تسلط و اشراف پیدا کرده و افزود: البته ریسک‌های انرژی بسیارتخصصی هستند وحتی در داخل کشور شاید تعداد انگشت شماری به این حوزه اشراف و تسلط کافی داشته باشند.

به باورآموزگار،یکی از چالش‌های بزرگ بیمه‌گران برای واگذاری ریسک به بیمه‌گران اتکایی خارجی این است که با نرخ‌های موجود، بیمه گران خارجی ریسک‌ها را از بیمه‌گران کشور نمی‌پذیرند و چالش دوم هم اینکه بیمه گذاران به ارزان خریدن عادت کرده‌اند و صنعت بیمه باید از الان خود را برای این ریسک آماده کند.

وی، به نوع سبد سرمایه‌گذاری بیمه‌گران خارجی اشاره کرد و ادامه داد: سود شرکت‌های بیمه در بهترین حالت بین یک تا 14 درصد است و در ایران این عدد در بهترین حالت روی 2 درصد می‌چرخد، بنابراین باید برروی این مساله بازنگری شود و دامنه سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه بیشتر شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید