سهم بیمه ایران در بخش بیمه انرژی به ۱۰ درصد رسید/ یک واحد بزرگ مناطق نفتی کشور از بیمه برخوردار نیست

0

معاون فنی شرکت بیمه ایران، معتقداست که صنعت بیمه به دلیل تجربه‌ای که در حوزه بیمه‌گری نفت و انرژی دارد باید مجموعه بزرگ منطقه‌ای را تشکیل دهد و ایران به عنوان مرکز بیمه انرژی درمنطقه شناخته شده و ریسک کشورهای منطقه را هم پوشش دهد.

به گزارش نبض بیمه “محمد زاهدنیا”، در وبینار الزامات ارتقاء فرهنگ مدیریت ریسک در صنایع و بخش انرژی،گفت: بیمه‌گران تاحدودی دانش مدیریت ریسک را خود اعمال می‌کنند، اماباید به یک مدل پیشرفته دست پیدا کنیم و تغییرات و ویژگی‌هایی که در شرکت‌های بیمه رخ داده را هم در نظر بگیریم.

وی، ادامه داد: با مساله برون سپاری در صنعت بیمه ممکن است در زمینه ارزیابی ریسک، دانش فنی کارشناسان داخلی شرکت‌های بیمه کاهش پیدا کند و دانش فنی شرکت‌های ارزیاب خسارت افزایش پیدا کند، بنابراین باید تعادل وجودداشته باشد و شرکت‌های بیمه بخش کوچکی از کار ارزیابی ریسک راهم انجام دهند.

معاون فنی شرکت بیمه ایران، اظهارداشت: شیوع ویروس کرونا 10 تا 15 سال صنعت بیمه را در حرکت به سمت بیمه‌های الکترونیکی جلوانداخت اما در عین حال بخشی از کسب‌وکارها متوقف شد و بیمه‌گران نتوانستند درآمدهای آن بخش را کسب کنند.

وی، تاکیدکرد که در بخش انرژی اگر به کنوانسیون‌های بین المللی توجه نشود ممکن است با مسئولیت‌های بین‌المللی مواجه شویم ، بنابراین باید تلاش کردکه یک مهندسی مجدد را از درون شرکت‌های بیمه انجام دهیم.

معاون فنی شرکت بیمه ایران، گفت:دانش وتجربه در زمینه مدیریت ریسک در بین شرکت‌های بیمه‌ای وجود دارد اما این دانش به صورت مهندسی شده واستانداردنبوده و اگر کارشناسان داخلی در زمینه استانداردسازی و مدلسازی فعالیت کنند مشکلات حل می‌شود.

وی،با اشاره به منابع عظیم ذخایر نفت و گاز کشور، گفت: 15 درصد از منابع نفتی و 18 درصد از منابع گازی دنیا در اختیار ایران است و این پتانسیل در کشور وجود دارد که در منطقه در بیمه انرژی اول باشیم و نه تنها در ایران پرتفوی بالایی از بازار را کسب کنیم بلکه در منطقه باید به صورت لیدر بیمه‌های انرژی عمل کنیم.

معاون فنی شرکت بیمه ایران، گفت که در حال حاضر بیمه ایران در بخش بیمه انرژی سهم 3 درصدی پرتفوی خود را به  10 درصد رسانده  و تا 25 درصد هم جادارد.

زاهدنیا،بابیان اینکه صنعت بیمه باید مدیران بخش‌های نفتی را راجع به مسئولیت‌های حقوقی آنها آگاه کند،مدعی شد که درحال حاضر یک واحد بزرگ مناطق نفتی کشور از بیمه برخوردار نیست در حالیکه دولت تکلیف کرده اموال و تاسیسات دولتی را بیمه کنند.

زاهدنیا، تاکید کردکه دستگاه‌های نظارتی باید نظارت کنند که آیا پروژه‌های نفتی بیمه شده‌اند یا خیر.؟

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید