نوع جدید کرونا به کره جنوبی هم رسید

0

به نقل از  فارس، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری کره جنوبی امروز (دوشنبه) گفت که گونه جهش یافته ویروس کرونا در بدن ۳ نفر از افرادی که روز بیست و دوم دسامبر از انگلیس بازگشته‌اند کشف شده است.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ ایگاه شبکه خبری «راشاتودی» به نقل از مقام‌های کره جنوبی نوشت، سئول قصد دارد ممنوعیت پروازهای مستقیم از انگلیس را برای یک هفته دیگر یعنی تا هفتم ژانویه تمدید کند.

مقام‌های کره جنوبی همچنین گفته‌اند مسافرانی که از انگلیس و آفریقای جنوبی وارد کشور می‌شوند لازم است تست کرونا بدهند.

پیش از این نوع جهش یافته کرونا در فرانسه، دانمارک، ایسلند، سنگاپور، ژاپن کانادا کشف شده و چند کشور اروپایی دیگر از جمله استرالیا و سوئد چند نفر که به کرونای انگلیسی آلوده بوده‌اند را شناسایی کرده‌اند.

در حالی که کره جنوبی اولین موارد ابتلا به این ویروس جهش یافته را مشاهده کرده، «مون جائه این»، رئیس‌جمهور این کشور هر گونه اتهام در این خصوص که دولت کشورش برای آغاز واکسیناسیون ضدکرونا آماده نیست را رده است.

مون جائه این گفته نگرانی‌ها مبنی بر اینکه کره جنوبی هنوز واکسن کافی را تهیه نکرده یا اینکه این واکسن‌ها دیر آماده می‌شوند، صحت ندارد.

رئیس‌جمهور کره جنوبی افزود که مقام‌های این کشور می‌توانند عرضه واکسن را از ماه فوریه ۲۰۲۱ آغاز کنند.

کره جنوبی تاکنون ۵۷ هزار ۶۸۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده است که از تعداد ۸۱۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

مقام‌های بهداشتی کره جنوبی پیشتر به منظور دریافت واکسن کرونا برای ۳۶ میلیون نفر، با شرکت‌های «فایزر» و «جنسون» آمریکا و همچنین شرکت «استرازنکا» از انگلیس قراردادهایی را به امضا رسانده است.

کره جنوبی همچنین در حال ادامه مذاکرات به منظور دریافت واکسن برای ۱۰ میلیون نفر دیگر از شرکت «مُدرنا» در آمریکاست.

رئیس‌جمهور کره جنوبی همچنین متعهد شده که از شرکت‌های داروسازی داخلی برای ساخت واکسن حمایت می‌کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید