سرمایه گذاری در حوزه دارو خوب و سودآور بوده است

0

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری گفت: سرمایه گذاران می‌توانند به حوزه دارویی ورود کنند و با اعتماد به دستاوردهای محققان از آنها حمایت هایی داشته باشند زیرا سودآورترین حوزه، حوزه دارو است.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛  دکتر مصطفی قانعی امروز در رویداد جذب سرمایه در حوزه دارو و فرآورده های دارویی تحت عنوان دوشنبه های استارت اپی در محل صندوق نوآوری و شکوفایی به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: بعد از حوزه مواد مخدر و سلاح به عنوان حوزه های مخرب، صنعت دارو سودآورترین حوزه در دنیا به شمار می رود.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری  با بیان اینکه صنعت دارو از  پیچیدگی و دانش فنی بالایی برخوردار است، گفت: همین موضوع باعث شده که در دنیا کمتر به حوزه دارو روی بیاورند.

قانعی با بیان اینکه وضعیت فعالیت در زمینه دارو خوب است بیان کرد: با مراجعه به بورس می بینیم که وضعیت سرمایه گذاری در حوزه دارو بد نیست و علی رغم اینکه قیمت گذاری دارو توسط سازمان غذا و دارو در ۵ سال اخیر صورت نگرفته اما وضعیت فعالیت در این حوزه خوب است.

وی با بیان اینکه در این دوران کرونا دیدیم که بسیاری از شرکتها به زمینه دارو و تجهیزات ورود پیدا کردند گفت: در هر بحرانی، عرصه دارو و واکسن جای خود را حفظ کرده به طوریکه در بد ترین حالت، شرکت ها و فعالان دارویی کمترین خسارت ها را دیده اند.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری افزود: فناوری دارویی در ایران در وضعیت خوبی قرار دارد و دارویی وجود ندارد که ظرف یک سال در کشور تولید نشود.

به گفته وی، به عنوان مثال در حوزه کرونا نیز همه موارد جدید در ظرف کمتر از یک سال تولید شدند.

قانعی گفت: وقتی فناوری شروع به کار می کند سهم آن در سرمایه گذاری بالا نیست اما وقتی از حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی برخوردار می شود، جایگاه خود را بالا می بیند.

وی افزود: لازم است که سرمایه گذاران به فناوران اعتماد کنند و ببینند که کدام حوزه سودآورتر است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری تاکید کرد: تجربه طی این چند سال نشان داده با توجه به اقتصاد معیوب کشور، سرمایه گذاری در حوزه دارو خوب و سودآور بوده و رشد خوبی نیز داشته است.

وی تاکید کرد: فناوران ما می توانند در حوزه غذا و دارو، واکسن دام و طیور و داروهای دامی فعالیت کنند چراکه این کار پایان ندارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید