افشاگری رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان در یک پرونده وقفی

0

کسب سود ۲۸ میلیارد تومانی از ملکی که دو سال قبل ۲۰۰ و ۴۰۰ میلیون تومان ضرر داده!

طرح احیای موقوفات در این مجموعه به این صورت دنبال می‌شود که در همه استان‌ها به خصوص دوازده استانی که موقوفات بیشتری دارند، هیات مدیره‌هایی برای موقوفات تعیین شد تا امور آنها را به انجام برسانند و نتیجه آن در یک پرونده خاص در رفسنجان، اتفاق شگفتی آوری است که در عنوان این مطلب آمده.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛

از ملکی که طی دو سال قبل ۶۰۰ میلیون تومان ضرر متوجه جمعیت هلال احمر کشورمان کرده بود، ۲۸ میلیارد تومان سود کسب کردیم!

به گزارش «تابناک»؛ این چکیده افشاگری کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان درباره یک ملک وقفی است که واقفش قصد داشته گره کورِ درمان عده‌ای از افراد بی بضاعت را بگشاید و به این منظور، عایدی ۴۰۰ هکتار باغ پسته در رفسنجان را به این امر اختصاص داده است؛ نیتی که به تاکید رئیس جمعیت تاکنون فرصت عمل به آن فراهم نشده بود.

بر اساس وقف نامه این ملک، قرار بوده عایدی این باغ پهناور صرف کمک به دو یا سه مرکز درمانی و تجهیز آن‌ها و همچنین درمان رایگان برخی نیازمندان شود؛ اما در دو سال گذشته، یک سال ۲۰۰ میلیون تومان و سال دیگر ۴۰۰ میلیون تومان ضرر حاصل شده بود. ضرری غیرقابل قبول که با تدابیری ویژه به برداشت و فروش ۲۰۰ تن پسته رسید که سود سرشاری حاصل آورد.

منظور از این تدابیر، گماردن هیات مدیره‌هایی در استان‌ها به منظور مدیریت موقوفاتی است که در اختیار جمعیت هلال احمر کشورمان قرار دارد. موقوفه‌هایی که باغ پسته یاد شده یکی از آنهاست و حالا تدابیری برای احیای آن‌ها اندیشیده شده که نتیجه اش در موقوفه رفسنجان بسیار شگفت آور و در عین حال ابهام آفرین است؛ ابهام از این رو که به نظر می‌رسد در گذشته اتفاقات ناخوشایندی در این خصوص رخ داده که در بهترین حالت، از دست دادن منافع بالقوه این موقوفات بوده است.

آن گونه که رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان می‌گوید، طرح احیای موقوفات در این مجموعه به این صورت دنبال می‌شود که در همه استان‌ها به خصوص دوازده استانی که موقوفات بیشتری دارند، هیات مدیره‌هایی برای موقوفات تعیین شد که شامل مشاور ویژه در بحث موقوفات، مدیرعامل جمعیت استان، دو نفر از اعضای هیات مدیره جمعیت در استان و مدیر حقوقی استان هستند و اداره این موقوفات را عهده دار شده اند.

این در حالی است که در چارت سازمانی جمعیت هلال احمر کشورمان، معاونت موقوفات هم به چشم می‌خورد که احتمالا قرار است نظارت بر عملکرد هیات مدیره‌های استانی را عهده دار باشد. موقوفاتی که ظاهرا موارد زیادی مانند باغ پسته یاد شده در میانشان وجود دارد تا جایی که همتی از مزارع زیتون در سرپل ذهاب و برخی موقوفات دیگر در جنوب، شمال و شمال غرب کشور هم یاد کرده که از آن‌ها بازدید کرده و متوجه شده که حتی برخی اقدامات معمولی نیز در آن‌ها انجام نمی‌شده است.

وضعیتی که قرار است تغییر کند و بر این اساس، رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان ابراز امیدواری می‌کند که در یک سال آینده اخبار خوبی درباره شان بشنویم. سلسله اقداماتی که همتی تاکید دارد «امیدواریم این پالس مثبتی باشد برای آن‌هایی که می‌خواهند به هلال احمر وقف بکنند و می‌توانند اطمینان داشته باشند که به بهترین نحو و در راستای نیتشان در وقف در موقوفاتشان عمل خواهد شد.»

البته سوای موقوفات، زمین‌ها و املاک دیگری هم در ید قدرت جمعیت هلال احمر کشورمان قرار دارند که مدت هاست رها شده و عایدی برای جمعیت نداشته اند؛ این نکته دیگری است که وی مورد تاکید قرار می‌دهد تا شرح طرح و برنامه‌های جمعیت هلال احمر برای بهره مندی از این مستغلات را به آینده موکول نماید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید