نیمی از نمایندگان بیمه‌ای با حداقل درآمد کار می‌کنند

0

دبیرکارگروه شبکه فروش و بازاریابی سندیکای بیمه گران ایران، با بیان اینکه هیچ شرکت بیمه‌ای تمایلی به جذب نماینده کم توان ندارد، افزود: ترجیح برخی از شرکت‌ها به‌خصوص شرکت‌های تازه تاسیس این است که توسعه برند داشته باشند و با گسترش شبکه فروش به این منظور برسند.

به گزارش نبض بیمه ، “بهمن سوری” درگفت و گو با چابک آنلاین، گفت: براساس قاعده 20-80 حدود 80 درصد پرتفوی کشور متعلق به 20 درصد از نمایندگان است که دلیل آن هم ضریب نفوذ پایین صنعت بیمه در جامعه است.

وی، با اشاره به شاخص های متعدد موجود دراقتصاد و جامعه، افزود: این شاخص ها دروضعیت معیشت افراد تاثیرگذار است و باعث می شود که افراد کسب و کارهای با سود اندک را هم ادامه دهند.

دبیرکارگروه شبکه فروش و بازاریابی سندیکای بیمه گران ایران، یکی از دلایل استمرار افراد درحرفه نمایندگی با حداقل درآمد را نبود اشتغال مناسب برای برخی  افراد برشمرد.

سوری ادامه داد:اگرقراربراین باشدکه فرد درمجموعه دیگری با حداقل دستمزد کار کند ترجیح می دهد که کارفرمای خودباشد،بیش از50 درصد نمایندگان با حداقل درآمد کارمی کنند اما درشرایط فعلی ترجیح می دهند درهمین شغل باقی بمانند.

وی، با بیان اینکه هیچ شرکت بیمه ای تمایلی به جذب نماینده کم توان ندارد، افزود: همه مدیران شبکه فروش به دنبال نماینده ای توانا هستند ولی شاخص های متعددی برچگونگی توسعه شبکه فروش تاثیرگذار است.

دبیرکارگروه شبکه فروش و بازاریابی سندیکای بیمه گران ایران،خاطرنشان کرد که ترجیح برخی از شرکت ها به خصوص شرکت های تازه تاسیس این است که توسعه برند داشته باشند و با گسترش شبکه فروش به این منظور برسند.

سوری، اذعان داشت که بعضی از شرکت ها تمایل به گسترش نقطه ارتباط خود دارند و به همین دلیل ترجیح می دهند درهمه جای کشور نمایندگی داشته باشند.

وی، درخصوص تمایل نمایندگان به فروش بیمه نامه شخص ثالث اجباری، گفت: اصولا افراد آسانترین راه را برای رسیدن به هر مقصدی انتخاب می کنند اما بیمه محصولی فروختنی است.

دبیرکارگروه شبکه فروش وبازاریابی سندیکای بیمه گران ایران، اظهارکرد: اغلب نمایندگان مرتکب این اشتباه می شوند که در دفتر خود حضور دارند و در انتظار فروش بیمه نامه هستند درصورتیکه افراد تنها برای خرید بیمه نامه شخص ثالث به دفاتر مراجعه می کنند.

سوری ادامه داد: البته دربازارفعلی، بیمه نامه شخص ثالث هم رقابتی است و نیازبه بازاریابی دارد اما دربیشتر موارد، نیاز مشتری به خرید این بیمه نامه قبل ازمراجعه نماینده وجود دارد درنتیجه این بیمه نامه را راحت ترخریداری می کند.

وی گفت: بیمه نامه شخص ثالث نقش پررنگی درسبد پرتفوی شرکت ها دارد وآن تعداد از نمایندگان که موفق نبودند افرادی هستند که به بیمه نامه شخص ثالث و بیمه نامه های مشابه بسنده کرده و دنبال بیمه نامه های بزرگ تر نرفته اند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید