توضیحات نوبخت درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال آینده

0

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت با توجه به بند (و) تبصره (۲) بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد تومان منابع لحاظ کرده تا دولت ضمن رد دیون خود به سازمان تامین اجتماعی، این سازمان بتواند در راستای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خود اقدام کند.

توضیحات نوبخت درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال آینده

به گزارش «نبض‌بیمه»؛

 محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه نشست امروز کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ با حضور در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوال خانه ملت مبنی براینکه آیا دولت منابعی را برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه سال آینده لحاظ کرده است، گفت: اعتبارات برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به میزان کافی در بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.

وی درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: همچنین در بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هم دولت با توجه به بند (و) تبصره (۲) بالغ بر ۹۰هزار میلیارد تومان منابع لحاظ کرده تا دولت ضمن رد دیون خود به سازمان تامین اجتماعی، این سازمان بتواند در راستای همسان سازی حقوق بازنشستگان خود اقدام کند.

نوبخت در ادامه با اشاره به حضور مسئولان دولتی در نشست‌های کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ هم اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه نسبت به منابع، مصارف، سیاست‌ها و اهداف لایحه بودجه سال آینده گزارش اجمالی را ارائه کرد و بعد از آن وزیر اقتصاد درباره درآمدهای مالیاتی، گمرکی و خصوصی سازی مطالبی را مطرح کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: همچنین زنگنه وزیر نفت و همتی رئیس بانک مرکزی نیز درباره نحوه وصول منابع حاصل از فروش نفت و سیاست های ارزی گزارشی را ارائه کردند. در سال آینده بالغ بر ۹۵ هزار میلیارد تومان از منابع از طریق واگذاری سهام شرکت های دولتی حاصل می شود.

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره اینکه برخی نمایندگان معتقدند که لایحه بودجه ۱۴۰۰ قابل تحقق نیست، گفت: نمایندگان در سال اول کاری خود می‌خواهند، لایحه‌ای به نفع مردم تصویب کنند اما با توجه به تجربه ۳۰ سال گذشته خود در بحث بودجه تاکید می‌کنم، این بودجه عملیاتی خواهد بود تنها نمایندگان باید وقت کافی برای بررسی لایحه بودجه سال آینده در نظر بگیرند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید