پرداخت 8 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل متاثر از کرونا

0

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه اشتغال وزارت کار گفت:‌ از محل منابع صندوق توسعه ملی 2 هزار میلیارد تومان برای مشاغل بخش حمل‌ونقل هوایی و ریلی پرداخت شد.

پرداخت 8 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل متاثر از کرونا

به گزارش «نبض‌بیمه»؛

 علاءالدین ازوجی امروز در ارتباط زنده با شبکه خبر اعلام کرد: تسهیلات برای پرداخت کسب و کارها در ایام کرونا با همان منابع قبلی است، فقط رویکرد متفاوت شده است. براساس مصوبه ستاد ملی کرونا قبلاً 23 هزار میلیارد تومان تصویب شده بود که از منابع بانک‌ها برای کسب و کارها آسیب دیده از کرونا به صورت تسهیلات پرداخت شود، اما از آبان‌ماه این تسهیلات به سمت بنگاه‌محوری سوق داده شد.

وی گفت: برای بخش حمل‌ونقل ریلی و هوایی تسهیلاتی قبلاً به کسب و کارها پرداخت شده است. همچنین در بخش گردشگری، ورزشی و فرهنگ و هنر نیز تسهیلاتی برای آسیب دوران کرونایی پرداخت می شود. البته چارچوب کار شبیه پرداخت تسهیلات قبلی کرونایی است که دستگاه اجرایی مربوطه کسب و کارها را معرفی می‌‌کند.

به گفته ازوجی مثلاً برای پرداخت تسهیلات در بخش گردشگری، هتل‌ها و بوم‌گردی تصمیم گرفته می‌شود و این تصمیمات مبنای پرداخت تسهیلات در این بخش می‌شود. در بخش حمل و نقل 3500 میلیارد تومان، گردشگری 2 هزار میلیارد تومان، برای مشاغل ورزش 700 میلیارد تومان، در بخش فرهنگ و هنر 1.8 هزار میلیارد تومان پرداخت می‌شود.

به گفته مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه اشتغال وزارت کار، برای مجتمع‌های ورزشی حداکثر افراد شاغل در هر بنگاه 30 نفر در نظر گرفته می‌شود که تسهیلات 480 میلیارد تومانی در این بخش برای استخرهای شنا و مراکز مشاوره جوانان، باشگاه‌های گلف و اسکی پرداخت می‌شود.

ازوجی گفت: ثبت‌نام برای تسهیلات کرونایی در سامانه کارا و با معرفی دستگاه اجرایی مربوطه انجام می‌‌شود.

وی نرخ تسهیلات کرونایی را 12 درصد و مدت بازپرداخت را 2 ساله عنوان کرد و گفت: اطلاعات مشاغل از طریق دستگاه‌های اجرایی جمع‌آوری و به وزارت کار ارائه می‌شود و متقاضی تسهیلات هم در سامانه کارا ثبت‌نام می‌‌کند. این افراد پالایش شده و در نهایت به بانک معرفی می‌شوند.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه اشتغال وزارت کار گفت:‌تاکنون بیش از 8 هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها پرداخت شده است و در بحث بنگاه‌محوری و حمل‌ونقل 90 شرکت بزرگ حمل‌ونقل هوایی و ریلی آسیب دیده شناسایی شده‌اند که 50 هزار شاغل در آنها دیده می‌شود و 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات به این بخش پرداخت شده است.در بخش گردشگری کار شناسایی تازه شروع شده و الان در مرحله ثبت‌نام متقاضیان برای تسهیلات کرونایی قرار داریم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید