عملکرد بیمه درحوزه ماهیان سردآبی قابل قبول نیست

0

مدیرعامل یک مرکز تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی، با بیان اینکه تعداد بسیار کمی از پرورش دهندگان ماهی از بیمه استفاده می‌کنند، گفت : بیمه آبزیان نیاز به کارشناسی دارد تا کاستی‌ها و ضعف‌های آن برطرف شود.

به گزارش نبض بیمه “علیرضا معروفی” درگفت و گو با چابک آنلاین، گفت: عملکرد صندوق بیمه کشاورزی و بیمه های تجاری در حوزه ماهیان سردآبی قابل قبول نیست و پرورش دهندگان  از نوع خدمات آنها راضی نیستند.

وی افزود: در حدود 5 هزار پرورش دهنده ماهی در کشور فعال هستند اما تعداد بسیار کمی از بیمه استفاده می کنند.

این پرورش دهنده نمونه ماهی سردآبی، با بیان اینکه دو سال از بیمه استفاده کرده، اظهارکرد: سالی که مزرعه خوداو تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی بود به دلیل سیل شدیدی که تمامی استان را درگیر کرد حدود 20 تن ماهی از دست داد! .

معروفی ادامه داد: بعد از رفت و آمدهای بسیار، بیمه مبلغ 22 میلیون تومان خسارت پرداخت کرد.

وی،با بیان اینکه درحال حاضر از هیچگونه بیمه ای استفاده نمی کند، گفت: وقتی خدماتی دریافت نمی کند دلیلی هم برای استفاده از بیمه وجود نخواهد داشت، هزینه های نگهداری بسیار افزایش یافته و هزینه تولید ماهی هزارتومان بیشتر از قیمت بازار برای یک تولید کننده تمام می شود.

مدیرعامل این مرکز تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی، اظهارکرد:بیمه زمانی برای پرورش دهنده  قابل قبول است که 100 درصد خطرات را پوشش دهد نه اینکه تنها چند مورد بیماری ویروسی را بپذیرد.

وی افزود: درحال حاضر بیمه در قیمت گذاری ضعف دارد به طور کلی بیمه آبزیان نیاز به کارشناسی دارد تا ضعف ها و کاستی های آن برطرف شود.

معروفی با بیان اینکه در متن قراردادهای بیمه ذکر شده که پرداخت غرامت با تایید کارشناس بیمه امکانپذیر است، گفت: کارشناس بیمه با هر بهانه واهی خسارت را نمی پذیرد و در نهایت با عبارت ضعف مدیریتی پرونده را رد می کند.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید