ایران برای بیش از 8 میلیون نفر واکسن کرونا خرید

0

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی کشور اعلام کرد: توانستیم با همکاری کره‌جنوبی، 200 میلیون یورو برای خرید 16.8 میلیون دوز واکسن کرونا به حساب کارگزار سازمان بهداشت جهانی واریز کنیم. وی با تشکر از زحمات کل کادر درمانی درکشور در مورد خرید واکسن کرونا اعلام کرد: موفق شدیم با همکاری وزارت بهداشت و یک بانک کره‌ای و آمریکایی، منابع مالی برای خرید 16.8 میلیون دوز واکسن کرونا را به حساب سازمان بهداشت جهانی در سوییس حواله کنیم.

وی ادامه داد: با اخذ مجوز سازمان جهانی اوفک، پس از 10 روز توانستیم منابع مالی را از طریق کشور کره جنوبی حواله کنیم، آمریکایی‌ها همواره برای حواله پول مشکلاتی را برای ما به وجود می‌آورند، اما این بار مواظب بودیم تا آمریکا به حساب مالی ما دست اندازی نکند، آمریکایی‌ها پیش از این 2 میلیارد دلار از منابع مالی بانک مرکزی را به صورت غیر قانونی برداشت کرده‌‌اند.

رئیس کل بانک مرکزی کشور گفت: به دلیل تحریم‌های غیرقانونی نفت، پتروشیمی، فولاد و پول‌های بانک مرکزی توسط آمریکا، اکنون 7 میلیارد دلار در کشور کره‌جنوبی سپرده داریم که این کشور به جای پرداخت سود، پول نگه‌داری آن را از ما می‌گیرد. ما همچنین با چینی‌ها نیز در مورد خرید واکسن کرونا مذاکره داریم که در صورت توافق، هزینه خرید واکسن از چین نیز تامین خواهد شد.

عبدالناصر همتی، با اشاره با حمایت از تولید واکسن کرونا در داخل افزود: هدف ما تهیه واکسن در داخل است، به همکارانمان نیز اعلام کردیم که تامین مالی برای تولید واکسن در داخل کشور صورت گیرد، اما همزمان با این اقدام، پیگیر خرید واکسن از کشورهای خارجی نیز خواهیم بود.

با توجه به آنکه هر فرد باید دو دوز واکسن کرونا را با فاصله دو هفته تزریق کند، تعداد 16.8 میلیون دوز واکسن خریداری شده برای 8 میلیون و 400 هزار نفر استفاده خواهد شد، طبیعتا این واکسن خریداری شده ابتدا به کادر درمان، افراد در معرض خطر و افراد دارای سابقه بیماری تزریق می‌شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید