بالا بودن نسیه فروشی بیمه درکشور منجر به کاهش منابع سرمایه‌گذاری می‌شود

0

ک کارشناس صنعت بیمه، معتقد است که تداوم سود‌آوری شرکت‌های بیمه و دردسترس بودن منابع برای پرداخت خسارت، اولویت اصلی اتخاذ هر گونه تصمیم در مورد سرمایه‌گذاری منابع شرکت‌های بیمه‌ای است.

به گزارش نبض بیمه ، “مجید بنویدی” در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین، با بیان اینکه “پایین بودن میزان سرمایه گذاری شرکت‌های بیمه با میانگین جهانی می تواند به دو دلیل باشد،” گفت: اول اینکه بیشتر شرکت‌های فعال در بازار بیمه کشور جوان بوده و حداکثر ۱۸ سال سن دارند که در مقایسه با شرکت‌های بیمه ای  دنیا، جوان محسوب می‌شوند.

وی، افزود: با توجه به قدمت، هنوز ذخایر بیمه‌ای شرکت‌های بیمه کشور به میزان قابل توجه ای انباشت نشده  که سرمایه گذاری شود.

به اعتقاد بنویدی، بالا بودن نرخ نسیه فروشی بیمه در کشور و معطل ماندن منابع درحساب بدهکاران بیمه‌ای منجر به کاهش جریان ورود نقدینگی شرکت‌های بیمه شده که در ادامه موجب کاهش منابع سرمایه گذاری هم می‌شود.

این کارشناس صنعت بیمه، گفت: شرکت‌های بیمه از دو محل عملیات بیمه‌ای و درآمد سرمایه‌گذاری سود خود را بدست می‌آورند و عمده سود شرکت‌های بیمه از درآمد سرمایه‌گذاری ها حاصل می‌شود و به طورمعمول فعالیت بیمه ای سود سرشاری ندارد.

بنویدی، ادامه داد:بنابراین سرمایه‌گذاری‌ها و درآمد حاصل از آن‌ها، نقش مهمی در توفیق شرکت‌های بیمه ایفا می‌کند و شرکت‌های بیمه‌ای موفق خواهند بود که از استراتژی‌های مناسب و به روز شده برای سرمایه‌گذاری منابع خود بهره ببرند.

به اعتقادوی،همه شرکت‌های بیمه به اهمیت سرمایه گذاری ودرآمد آن پی برده‌اند واساس مدیریت منطقی شرکت‌های بیمه، استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری منابع رسوب شده از فعالیت بیمه‌ای است.

بنویدی، بیان‌کرد: اگر یک شرکت بیمه‌ای درآمد مناسبی ازسرمایه‌گذاری ندارد و یا منابع سرمایه‌گذاری آن نسبت به پرتفوی بیمه‌ای و قدمت آن پایین است، مشکلاتی در نحوه فروش و یا نوع سرمایه‌گذاری‌ها داشته و‌نتوانسته جریان نقدینگی خود را به خوبی مدیریت کند.

وی، تاکیدکرد که نوع محصولات بیمه‌ای فروش رفته دریک شرکت بیمه می‌تواند بر سرعت جذب و رسوب نقدینگی در شرکت‌های بیمه موثر باشد، ضمن آنکه نحوه نگرش مدیریت شرکت‌های بیمه در مورد سرمایه‌گذاری‌ها و اصول مدیریت ریسک با یکدیگر متفاوت است،

این کارشناس صنعت بیمه، اضافه کرد: شاید تیم مدیریتی یک شرکت بیمه تمایل به سرمایه‌گذاری بلندمدت و کم ریسک داشته باشد درحالی که در یک شرکت بیمه دیگر استراتژی بر مبنای سرمایه‌گذرای پر بازده و کوتاه مدت است.

بنویدی، تصریح کرد: در یک بازار رقابتی مثل بیمه این مزیت رقابتی است که منجر به سبقت گرفتن شرکت‌های بیمه از یکدیگر می‌شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید