دانش‌آموزان اول و دوم دبستان امتحان حضوری دارند؟

0

به نقل از تسنیم، رضوان حکیم زاده؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، درباره برگزاری امتحانات حضوری دانش‌آموزان کلاس اول و دوم دبستان اظهار کرد: در دوره ابتدایی امتحان به شکل سنتی و مرسوم آن وجود ندارد و دانش‌آموزان آزمونی ندارند.

وی افزود: هدف ما ارزیابی وضعیت یادگیری دانش‌آموزان است و نه صرفاً قرار دادن آنها در معرض امتحان و آزمون، معلم می‌تواند در زمان مناسب و نه الزاما بازه زمانی فعلی، این ارزیابی را در قالب گروه‌های کوچک به صورت حضوری انجام دهد البته این به کسب مجوز از کارگروه مدیریت و کنترل بیماری کرونای استان هم نیاز دارد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان کلاس اول و دوم دبستان مهارت پایه را به صورت عملی از طریق فضای مجازی به خوبی فرا نمی‌گیرند بنابراین تاکید داریم که ارزیابی آنها در دو درس فارسی و ریاضی به صورت حضوری انجام شود و معلم بداند، دانش‌آموز در چه زمینه‌هایی نیاز به تقویت دارد و تا فرصت داریم برای شناسایی مشکلات و رفع آنها برنامه‌ریزی جدی انجام دهیم.

حکیم زاده ادامه داد: هدف این است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از میزان یادگیری دانش‌آموزان کلاس اول و دوم در دو درس ریاضی و فارسی ارزیابی حضوری انجام و اگر نیاز بود برای برنامه جبرانی اقدام شود.

وی افزود: درباره ضرورت آموزش حضوری دانش‌آموزان کلاس اول و دوم دبستان، نامه‌ای به رئیس‌جمهور فرستادیم؛ با شیوع کرونا بسیاری از کشورها مدارس را تعطیل نکردند ما نیز امیدواریم برای پایه‌های مهم یعنی کلاس اول و دوم دبستان با همکاری وزارت بهداشت در گروه‌های کوچک بتوانیم طی ساعات محدودی در طول هفته بخشی از آموزش را به صورت حضوری ارائه دهیم.

حکیم‌زاده گفت: طبق پروتکل‌های جدید وزارت بهداشت، اجتماع بیش از ۱۵ نفر مجاز نیست و باید به این موضوع دقت شود، امیدواریم بر این اساسی و طی جلسات کارشناسی امکان آموزش حضوری فراهم شود چرا که به شدت نگران سطح سواد این نسل هستیم و نگرانیم یادگیری آنها به خطر بیفتد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید