صنعت بیمه در تولید محصول جدید فعالیت خاصی نداشته است

0

یک عضو هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی امین معتقد است که در یک‌‌سال اخیر بیمه مرکزی و شورای‌عالی بیمه از شرکت‌های بیمه جلوتر حرکت کرده و تا حدودی در نقش راهبردی، نظارت و سیاست گذاری عملکرد خوبی داشته است.

به گزارش نبض بیمه ،”فرشید پورکاویان” در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین، گفت که در یک سال اخیر شیوع ویروس کرونا بسیاری از فعالیت های اقتصادی از جمله صنعت بیمه را تحت تاثیر قرارداد وشرایطی را برای شرکت های بیمه ای ایجاد کرد تا تحولات بنیادی در زمینه فروش محصولات بیمه ای رقم بخورد.

وی اذعان داشت که باوجود آنکه قوانین فروش بیمه نامه الکترونیکی از سالها قبل تصویب شده  اما صنعت بیمه همیشه از وارد شدن در فعالیت الکترونیکی در زمینه فروش محصولات بیمه ای بازایستاد.

این عضو هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی امین، مهمترین دستاورد یک سال اخیر صنعت بیمه را حرکت به سمت الکترونیکی شدن دانست و افزودکه صنعت بیمه به‌واسطه وضعیت ایجاد شده براثر ویروس کرونا می تواند یک جهش در فعالیت های خود ایجاد کند به گونه ای که تجارت الکترونیکی در فروش بیمه را بتواند رونق ببخشد.

وی، تصریح کرد که برای فروش الکترونیکی بیمه‌نامه بسیاری از قواعد سنتی بیمه‌گری باید تغییر پیدا کند زیرا در بسترهای فروش سنتی نمی توان با مقررات مدرن الکترونیکی رفتار کرد.

عضو هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی امین، تولید محصولات جدید متناسب با نیازهای جامعه را تاثیرگذار در فروش الکترونیکی بیمه نامه دانست و گفت: پس از فعالیت در بخش فروش الکترونیکی، تولید محصولات قابل ارائه در این بازار اهمیت دارد و شاید صنعت بیمه در زمینه تولید محصولات جدید بیمه ای هنوز نتوانسته فعالیت خیلی خاصی را از خود نشان دهد.

پورکاویان، گفت: وقتی حرکت و اثری وجود داشته باشد نشانه آن باید در محصولات بیمه ای که تولید می شود مشاهده شود، حرکت هایی شد اما فکر نمیکنم بیش از 30 یا 40 درصد بود.

وی، بیان کرد: نیاز مشتری در بازار جدید به عنوان یک باور اصلی هنوز در شرکت های بیمه خیلی نهادینه نشده و اگر فرآیند فروش شرکت های بیمه رابنگریم بیمه نامه ثالث و درمان در پرتفوی آنها نه‌تنها کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش هم داشته است.

این عضو هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی امین، اظهار داشت:شرکت های بیمه به دلیل عدم مهارت در زمینه فروش بیمه و عدم استفاده از دانش روز و محصولاتی که در دنیا وجود دارد باید به روز شود زیرا هنوزنتوانسته موفق عمل کند.

وی، با بیان اینکه “در بخش خلق محصول شرکت های بیمه باید محصولات جدید را آماده و ارائه کنند.” گفت: در یک سال اخیر در بخش نظارت و پیشنهاداتی که در بیمه مرکزی مطرح شد و یا حتی در تصویب و بروزرسانی بعضی از آیین نامه ها، این همت از سوی بیمه مرکزی بود و شرکت های بیمه از این نظر عقب تر بودند و بیمه مرکزی تا حدود زیادی در نقش راهبردی، نظارت و سیاست گذاری خوب عمل کرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید