صندوق بیمه کشاورزی تنها حذف گله بوقلمون را پوشش می‌دهد

0

به گزارش نبض بیمه ،سید مهدی آذرموید” در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین، گفت:مزارع بوقلمون هیچ حذف گله ای نداشته و  دو سال است که تولیدکنندگان این صنف حق بیمه پرداخت می کنند اما  در عمل خسارتی در این بخش پرداخت نشده چون اتفاق خاصی هم نیافتاده است.

وی، مدعی شد:در حال حاضر صندوق بیمه کشاورزی برای تلفات سایر بیماری ها خسارت پرداخت نمی کند و افزودکه اگر این صندوق سایر تلفاتی که از بیماری های دیگر مانند نیوکاسل یا تنفسی ناشی می شود را پوشش دهد و به مزارع پرورش بوقلمون خسارت پرداخت کند به این مزارع بسیار کمک خواهد شد.

مدیر‌عامل شرکت تعاونی صنعت بوقلمون ایران، بیان کرد: درگذشته صندوق بیمه کشاورزی بیشتر به تولید کنندگان کمک می کرد و حتی خسارت تلفات بیماری های جزئی را هم پرداخت می کرد به گونه ای که با پرداخت خسارت از سوی بیمه، هزینه ابتدای دوره تولید کننده هم  پرداخت می شد.

آذرموید، گفت: در گذشته صندوق بیمه کشاورزی حمایتی بود برای کمک به تولید کنندگان اما درحال حاضر  تولید کنندگان به صندوق بیمه کشاورزی کمک می کنند.

وی، با بیان اینکه ” شیوع ویروس کرونا باعث شد که بسیاری از مزارع جوجه ریزی نکنند.”، ادامه داد: مساله نهاده ها بیش از کرونا به مزارع بوقلمون آسیب زد و نوسان بسیار شدید قیمت ها، دونرخی شدن در بازار و توزیع ناعادلانه ای که انجام شد بیشتری آسیب را به این مزارع وارد کرد.

مدیر‌عامل شرکت تعاونی صنعت بوقلمون ایران، گفت: نهاده ها به صورت عجیب بین تولید کننده های مختلف استان ها توزیع شد به گونه ای که به بعضی از استان ها و تولید کنندگان کامل پرداخت شد و به بعضی از استان ها پرداخت نشد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید