۵.۵ میلیون نفر در لیست انتظار حمایت معیشتی کرونا/ دولت اجازه شناسایی ۳۴ میلیون نفر را صادر کرده است

0

۵.۵ میلیون نفر در لیست انتظار حمایت معیشتی کرونا/ دولت اجازه شناسایی ۳۴ میلیون نفر را صادر کرده است

سخنگوی طرح حمایت معیشتی با اشاره با اعتراضات خانوارهایی که مشمول دریافت کمک معیشتی 100 و 120 هزار تومانی نشده‌ند، گفت: بسیاری از افرادی که الان در حال اعتراض هستند ممکن است در لیست ۵.۵ میلیون نفری کسانی باشند که آماده‌ایم در صورت تخصیص منابع مالی بسته کمک معیشتی را به این افراد هم پرداخت کنیم.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ حسین میرزایی در گفتگوی اینستاگرامی وزارت کار گفت: مجلس مقرر کرد ۶۰ میلیون نفر یارانه کمک معیشتی دریافت کنند اما دولت در ابلاغ به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجازه شناسایی تنها ۳۴ میلیون که بیشترین آسیب را در دوران کرونا دیده‌اند، داده است. 

وی افزود: از ۳۴ میلیون مشمول استفاده کننده از خدمات کمک معیشتی ۹ میلیون نفر از کمک‌بگیران سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) بودند. 

وی افزود: تعدادی از کسانی که خود را به شکل خویش‌فرما بیمه کرده‌اند، مشمول دریافت کمک‌های معیشتی کرونا می‌شوند اما همه بیمه‌پردازان خویش‌فرما مشمول دریافت این بسته معیشتی نخواهند بود. 

میرزایی افزود: افرای که خودرو، خانه یا هر وسیله‌ای را به شکل وکالتی واگذار کرده‌اند اما هنوز سند به نام آن‌هاست باید وضعت مالکیت خود را به روزرسانی کرده و ساختار مالکیت بر اموال خود را تعیین تکلیف کنند تا دچار مشکل نشوند و وضعیت مالی آن‌ها دقیق‌تر ارزیابی شود. 

به گفته سخنگوی طرح حمایت معیشتی کرونا، هیچ راهی برای اعتراض افراد وجود ندارد و کسانی که شناسایی شده‌اند امکان اعتراض ندارند و دقیقا اطلاعات این افراد را داریم و به این دلیل نیاز به اعتراض نیست. 

میرزایی با بیان اینکه از تمام اطلاعات خانوارها خبر داریم، گفت: ما می‌دانیم افراد در ۶ ماهه اول سال ۹۹ میانگین تا چه اندازه تراکنش مالی داشته‌اند حتی ممکن است افراد میانگین تراکنش مالی خود را ندانند اما ما با استفاده از داده‌های بانک مرکزی این را می‌دانیم. 

وی در مورد اعتراضات گفت: بسیاری از افرادی که الان در حال اعتراض هستند ممکن است در لیست ۵.۵ میلیون نفری کسانی باشند که آماده‌ایم در صورت تخصیص منابع مالی بسته کمک معیشتی را به این افراد هم پرداخت کنیم. 

با این حال میرزایی گفت که مشخص نیست که آیا سازمان برنامه و بودجه، بودجه‌ای برای حمایت معیشتی کرونا در نظر بگیرد و وزارت کار صرفا مسئولیت شناسایی مشمولان را برعهده دارد و تنها پس از اعلام آمادگی این سازمان برای پرداخت به لیست ۵.۵ میلیون نفری ورود می‌کند. 

سخنگوی طرح حمایت معیشتی کرونا، افزود: در خانواده‌ای که منزل به نام پدر خانواده است، مادر خانواده نمی‌تواند بگوید که خانه ندارد. اگر این مشکل را دارد باید در مراجعه به پلیس +۱۰ خو را از ساختار خانواده جدا کرده و هویت خانواده را به روزرسانی کند. 

به گفته میرزای، افراد زیادی شناسایی شده‌اند که نباید تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی باشند. ۷ سال تلاش کردیم که این افراد پالایش شوند.

وی همچنین گفت: موارد فوتی و همپوشانی در امداد و بهزیستی داشته‌ایم که در قالب این سامانه اصلاح و خطای صورت گرفته از بین رفته است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید