۲۰۲۰؛ سال حذف با ترور، تحریم و کرونا

0

شاید جهان را بتوان در سال ۲۰۲۰ مغلوب کرونا دانست اما روی دیگر سکه حذف در این سال از دست دادن مدافعان امنیت جهان و نه تنها ایران و در عین حال، تسلیم ناپذیری و اقتدار تحت شدیدترین فشارهای تاریخ بود.

                                                   ۲۰۲۰؛ سال حذف با ترور، تحریم و کرونا

به گزارش «نبض‌بیمه»؛

به نقل از ایرنا، تا لحظه تنظیم این گزارش، شیوع ویروس کرونا در جهان که تقریبا یک ساله شده است یک میلیون و ۷۰۸ هزار و ۸۳۷ انسان را در سراسر جهان قربانی کرده است.

ایران تحت شدیدترین تحریم ها و فشار حداکثری آمریکا در ردیف پانزدهمین کشور قربانی کرونا است هر چند آمریکا با وجود ممانعت از دسترسی ایران به داروهای خاص و سنگ اندازی های متعدد در راه ایران برای دستیابی به امکانات مبارزه با کرونا، خود در صدر جدول قربانیان این ویروس قرار گرفته است.

از این حیث می توان کرونا، تحریم های ضد ایرانی آمریکا و ترور را مثلث حذف در ایران ۲۰۲۰ دانست.

سال ۲۰۲۰ به خاطر فاجعه ترور ناجوانمردانه فرماندهان شهید سپهبد سردار «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان «الحشد الشعبی» عراق و حوادث متعاقب آن، سال شاخص ترور امنیت جهانی است زیرا نبرد با تروریسم و ریشه کنی آن در عراق و سوریه تنها به این دو قلمرو یا حتی کل خاورمیانه محدود نبوده و نیست؛ شلیک به تروریست ها در عراق و سوریه برای هر کس در این میدان علیه افراط گرایی جنگید به مفهوم خدمت در لباس تامین امنیت جهان است.

همگان اذعان دارند که اسفنج تروریسم در عراق و سوریه تعداد قابل توجهی از تروریست ها را از سراسر جهان از جمله اروپا به منطقه جذب کرده بود و پاکسازی زمین از آلودگی، در واقع ممانعت از بازگشت هر کدام از این عناصر به کشورهای مادر و فداکاری برای صلح و ثبات جهانی است؛ هر چند این اقدامات به مذاق مبدعان این تروریست ها خوش نیامد. (علاوه بر ترور شهدای اخیر امنیت جهانی به تاریخ ایجاد جریان های مانند القاعده از سوی آمریکا در مقابله با شوروی کمونیست رجوع شود)

سال ۲۰۲۰ را از رویکرد حذفی آن، می توان سال هموندی کرونا و ترور دانست. جالب‌تر آنکه هشدارهای جهانی نشان داد که خود کرونا نیز نوعا به گسترش ترور کمک می کند. شاهد این سخن، هشدار دبیر کل سازمان ملل درباره رونق ترور در سایه شیوع کرونا است.

حدود ۵ ماه پیش، آنتونیو گوترش نسبت به گسترش فعالیت‌های تروریستی و تجدید سازمان گروه‌های افراط‌گرا هشدار داد. به باور گوترش، داعش، القاعده و گروه‌های نژادپرست می‌توانند از شرایط ناشی از شیوع کرونا به سود خود بهره‌گیری کنند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از مخاطرات نهفته در شیوع بیماری کرونا برای صلح جهانی سخن گفته است. گوترش نسبت به بهره‌برداری سیاسی گروه‌های افراطی در جهان از اوضاع ناشی از شیوع بیماری کووید-۱۹ ابراز نگرانی کرده است.

به باور گوترش، گروه‌های افراطی همچون داعش و القاعده می‌توانند از نابسامانی‌های ناشی از شیوع این بیماری برای تقویت و تثبیت موقعیت خود در کشورهای عراق و سوریه بهره گیرند.

دبیر کل سازمان ملل، همچنین نسبت به استفاده ابزاری نیروهای نئونازی، نژادپرستان سفید پوست و همچنین گروه‌های افراطی دیگر در سایر نقاط جهان از ویروس کرونا هشدار داده است.

سال ۲۰۲۰ را می توان سال تلاش برای پاکسازی ها و حذف ها دانست؛ پاکسازی جهان از وجود ویروس تروریسم با وجود ناجوانمردی منتفعان از این اقدام و سکوت آنان در قبال حذف مدافعان امنیت جهان و کمی پس از آن (بعد از ترور شهیدان سلیمانی و المهندس)، ورود ویروس کرونا به عرصه حذف در سرتاسر جهان، نه فقط در ایران و نه تنها در خاورمیانه.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید