حمایت‌های کرونایی ۱۰۰ و ۱۲۰ هزار تومانی به چه کسانی پرداخت می‌شود؟

0

حمایت معیشتی از اقشار کم‌درآمد به خانوار فاقد درآمد ثابت همچنین خانوار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به ازای تعداد خانوار به مدت چهار ماه پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، نزدیک به یک سال از شیوع بیماری کرونا می‌گذرد و دولت در این مدت برای حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه کمک‌های مختلفی همچون پرداخت وام یک میلیون تومانی در دو نوبت، کمک هزینه 200 تا 600 هزار تومانی را در دستور کار خود قرار داد.

آخرین حمایت معیشتی دولت پرداخت کمک هزینه یکصد هزار تومانی به خانوار فاقد درآمد ثابت است. براساس اطلاعیه وزار ت تعاون در خصوص حمایت معیشتی از اقشار کم درآمد و فاقد درآمد ثابت، طبق تفاهم صورت گرفته بین مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه مبنی بر حمایت از این قشر سازمان برنامه و بودجه مصوبه مذکور را به وزارت تعاون ابلاغ کرد.

شناسایی مشمولان توسط وزارت تعاون به این صورت بود که حمایت معیشتی 120 هزار تومانی ماهیانه به ازای هر نفر، به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، تعلق می گیرد.

همچنین حمایت معیشتی 100 هزار تومانی به ازای هر نفر، شامل خانوارهایی که هیچ‌یک از اعضای آن‌ها حقوق ماهانه دریافت نمی‌کنند، هیچ‌یک از اعضای آنها بیمه‌پرداز نباشند، بر اساس بررسی شاخص‌های بانکی اعضای خانوار توسط بانک مرکزی، در زمره دهک‌های پایین هستند و خانوارهایی که بسته حمایت معیشتی 200 تا 600 هزار تومان دریافت می کنند را شامل می شود.

بنابراین کارکنان بخش دولتی، نیمه‌دولتی، عمومی، بخش خصوصی و مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی که دریافتی ماهیانه دارند و به نحوی شاغل یا بازنشسته محسوب می‌شوند، در زمره این گروه نیستند.

حمایت معیشتی 100 و 120 هزار تومان از آذرماه به مدت چهار ماه پرداخت می شود. اولین مرحله واریزی نیز ساعت 24 پنجشنبه گذشته (27 آذرماه) به حساب خانوارهای مشمول این طرح واریز شد.

براساس اطلاعیه وزارت تعاون، این وزارتخانه تنها مسئولیت شناسایی مشمولان بر اساس اطلاعات ثبتی که از سایر دستگاه‌ها دریافت شده است را بر عهده دارد و تعیین تعداد مشمولان و مدیریت فرایند پرداخت مبالغ این طرح حمایتی، بر عهده سازمان برنامه و بودجه است.

وزارت تعاون در اطلاعیه ای از مردم خواست باتوجه به شرایط خاص حاصل از شیوع کرونا از مراجعه حضوری به این وزارتخانه، ادارات کل استانی و سایر نهادها برای پیگیری حمایت معیشتی کرونا خودداری کنند.

همچنین روز گذشته «محمد نهاوندیان» معاون اقتصادی رییس جمهوری از تفاهم دولت و مجلس برای اجرای مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم مقرر شد در این طرح معیشتی 40 میلیون نفر یارانه کمک معیشتی دریافت کنند.

منبع: ایرنا

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید