WHO: کرونای جهش‌یافته بیماری شدیدتری ایجاد نمی‌کند

0

سازمان جهانی بهداشت امروز دوشنبه اعلام کرد شواهدی در تأیید اینکه نسخه جهش‌یافته ویروس کرونا بیماری شدیدتری نسبت به گونه اولیه آن ایجاد می‌کند وجود ندارد.

WHO: کرونای جهش‌یافته بیماری شدیدتری ایجاد نمی‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام سازمان جهانی بهداشت امروز دوشنبه گفت شواهدی در تأیید اینکه نسخه جهش‌یافته کرونا باعث ایجاد بیماری شدیدتری نسبت به گونه اولیه آن می‌شود وجود ندارد.

«مایک رایان»، مدیر امور اضطراری در سازمان جهانی بهداشت در نشست خبری که در مقر این سازمان در ژنو برگزار شد گفت: «هنوز هیچ شواهدی مبنی بر اینکه سویه جدید کووید-۱۹ باعث ایجاد بیماری شدیدتر می‌شود وجود ندارد و تحقیق درباره اینکه آیا این بیماری عفونی‌تر است ادامه دارد.»

وزیر بهداشت انگلیس دوشنبه هفته گذشته از یافت شدن نوع جدید ویروس کرونا با  قدرت شیوع سریع‌تر در این کشور خبر داد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «بی‌بی‌سی» «مت هانکوک» وزیر بهداشت انگلیس گفت که دستکم ۶۰ مقام محلی مختلف در انگلیس، عفونت‌هایی را که بر اساس گونه جدید کرونا ایجاد شده ثبت کرده‌اند.

وزیر بهداشت انگلیس به نمایندگان مجلس عوام این کشور گفته که نوع جدیدی از ویروس کرونا شناسایی شده که ممکن است شیوع سریع تری داشته باشد. وی گفت که به سازمان جهانی بهداشت در این زمینه  اطلاع رسانی شده است.

کشورهای نخستین ایتالیا، هلند، دانمارک و بلژیک هم از کشف مواردی از ابتلا به این نسخه جهش‌یافته از ویروس کرونا خبر داده بودند.

 شماری از کشورها از روز گذشته پروازهای خود به انگلیس را تعلیق کرده‌اند. ایتالیا، آلمان، کویت، هلند، بلژیک، اسپانیا و ایران برخی از کشورهایی هستند که اعلام کرده‌اند پروازها از مبدأ و به مقصد انگلیس را به حالت تعلیق درآورده‌اند. رژیم صهیونیستی هم اعلام کرده که پروازها به انگلیس را معلق می‌کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید