میزان دارایی سرمایه گذاری شده صنعت بیمه نصف میانگین جهانی است

0

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه ایران، اظهار کرد که علت پایین بودن میزان دارایی‌های مولد در شرکت‌های بیمه‌ای به ماهیت اقتصادی کشور، عدم تسلط شرکت‌های بیمه ای در سرمایه گذاری‌های مناسب و خرید دارایی‌های غیرمولد برمی‌گردد.

به گزش نبض بیمه به نقل از چابک آنلاین، زهرا نامداری،”رسول تاجدار”، در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین، بیان کرد: درتمام دنیا، فعالیت‌های بیمه‌ای بیشتر در نقطه سربه‌سر است وبا بررسی صورت‌های مالی چند شرکت بیمه‌ای دنیا ، مشخص  می‌شودکه بیشتر آنها در بخش عملیات بیمه‌گری سود خاصی ندارند و شاید در یک سال حاشیه سود  5 تا 10 درصدی داشته باشند.

وی، افزود: درواقع شرکت‌های بیمه ای دنیا، بیشتر سال‌ها از عملیات بیمه‌گری سوددهی ندارد و آنچه که باعث سودآوری آنها می‌شود استفاده از فاصله زمانی بین دریافت حق بیمه و پرداخت خسارت است، به خصوص در شرکت‌های بیمه‌ای که بیمه نامه‌هایی با تعهدات بلند مدت صادر می کنند.

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه ایران، گفت: شرکت‌های بیمه ای در دنیا بیشتر از بعد سرمایه گذاری سود بدست می‌آورند و به همین دلیل مدیریت کردن دارایی‌ها و ذخایری که در شرکت‌های بیمه‌ای وجود دارد بسیار نکته اساسی و مهمی است.

تاجدار، بااشاره به انواع دارایی‌های شرکت‌های بیمه‌ای افزود: بیشتر دارایی‌های شرکت‌های بیمه‌ای در دنیا در حوزه سرمایه‌گذاری است و بخش کوچکی از دارایی‌های شرکت‌های بیمه بزرگ مربوط به دارایی ثابت است که  از آنها به عنوان دارایی‌های غیرمولد ویا سمی یاد می شود.

وی، ادامه داد: میزان دارایی‌های ثابت که هیچ عایدی برای شرکت‌های بیمه ای نداشته در شرکت‌های بیمه دنیا 20 یا 30 درصد است و بیشتر دارایی‌های آنها به سمت سرمایه گذاری می‌رود اما در ایران میزان دارایی سرمایه‌گذاری شده شرکت‌های بیمه ای نصف میانگین جهانی است.

به اعتقاد رییس هیات مدیره شرکت بیمه ایران،علت پایین بودن میزان دارایی‌های مولد شرکت‌های بیمه‌ای به ماهیت اقتصادی کشور، عدم تسلط شرکت‌های بیمه ای در سرمایه گذاری‌های مناسب و خرید دارایی‌های غیرمولد برمی گردد.

تاجدار،گفت: در تمام دنیا یکی از وظایف نهاد ناظر نظارت بر سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه ای است زیرا شرکت بیمه ریسک و تعهد می‌پذیرند.

وی، افزود: نهاد ناظر بر روی این مساله که شرکت‌های بیمه ای حق بیمه‌ها را چگونه سرمایه گذاری می‌کنند و آیا می‌توانند در آینده ایفای تعهدات کنند بسیار حساس است و به همین علت در تمام دنیا و از جمله ایران آیین نامه‌هایی برای سرمایه گذاری وجود دارد.

تاجدار، بیان کرد: شورایعالی بیمه دو سال قبل تغییراتی درآیین‌نامه سرمایه گذاری ایجاد کرد و دست شرکت‌های بیمه را برای  سرمایه‌گذاری باز گذاشت تا بتوانند وجوه خود را از بانک‌ها به بازارهای دیگر مانند بازار سرمایه ببرند.

رییس هیات مدیره شرکت بیمه ایران،گفت: اگر میزان سرمایه گذاری شرکت‌های بیمه ای در بخش‌های مختلف مانند اوراق مشارکت، بازارسرمایه وسپرده گذاری در بانک‌ها مورد بررسی  قرار گیرد و با آیین نامه سرمایه گذاری مصوب شورایعالی بیمه هم مطابقت داده شودمتوجه می شویم که شرکت های بیمه حتی از 20 درصد ظرفیت خود هم استفاده نکردند.!

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید