فروش سهام بانک‌های دولتی در صندوق‌های قابل معامله برای حمایت مردم است

0
فروش سهام بانک‌های دولتی در صندوق‌های قابل معامله برای حمایت مردم است

سیدجلال صادقی شریف افزود: در حال حاضر چنانچه تقاضای جدی هم برای واحدهای صندوق‌های قابل معامله در بورس اوراق بهادار وجود نداشته باشد نباید نسبت به موفقیت این کار شک کرد و یا نا امید شد چرا که این صندوق‌ها برای استفاده اقشار مردم طراحی شده و این امر نباید تحلیل ها را به سمت گمراهی ببرد.

وی تشریح کرد: فروش سهام بانک ها و بیمه های دولتی از طریق صندوق‌های قابل معامله اقدامی در جهت حمایت مردم در شرایط اقتصادی پیش آمده ناشی از کرونا است.

صادقی شریف ادامه داد: مردم عادی که با پیچ و خم های بورس آشنا نیستند، به وسیله این برنامه، قادر خواهند بود از طریق خرید این صندوق ها وارد بازار سرمایه شوند و ریسک کمتری نسبت به خرید سهام شرکت ها متوجه آن ها خواهدبود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، با وارد کردن یک یا دو میلیون می توانند صندوق خریداری کرده و از مزایای تخفیفی آن نیز استفاده کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: در صورت عدم وجود صف خرید برای این صندوق ها موضوع ناراحت کننده ای نیست و نباید نگران این مسئله بود که تقاضا برای آن ها پایین باشد؛ چرا که این صندوق ها برای بازار طراحی نشده اند و سرمایه گذاری مناسب و سودآوری برای آحاد مردم خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید