رییس کل بیمه مرکزی: حذف فیزیکی بیمه‌نامه به معنی حذف شبکه فروش نیست

0
رییس کل بیمه مرکزی: حذف فیزیکی بیمه‌نامه به معنی حذف شبکه فروش نیست

زنجان – رییس کل بیمه مرکزی گفت: حذف فیزیکی بیمه‌نامه‌های شخص ثالث به معنی حذف نمایندگان شبکه فروش نبوده و فعالیت صنعت بیمه با حذف تمام بیمه‌نامه‌ها نیز بدون وجود نمایندگان فروش، امکانپذیر نیست.

غلامرضا سلیمانی امیری شامگاه یکشنبه در نشست هم‌اندیشی شبکه فروش بیمه استان زنجان تصریح کرد: حتی اگر ۱۰۰درصد فعالیت‌های صنعت بیمه الکترونیکی شود باز هم وظیفه فروش با نمایندگی‌ها بوده و شبکه فروش، حذف نمی‌شود.

وی اظهار داشت: حذف فیزیکی بیمه‌نامه‌ها اقدام عجولانه‌ای نبود و از چند ماه گذشته بر روی آن با شرکت‌های بیمه‌ای، مذاکره و توافق لازم صورت گرفته بود.

سلیمانی امیری با تاکید بر اینکه سیاست بیمه مرکزی، حذف نمایندگان نیست، خاطرنشان کرد: با الکترونیکی شدن بیمه‌نامه‌ها، نمایندگان، حذف نمی‌شوند بلکه به جای مصرف کاغذ با روش‌های مدرن به بیمه‌گزاران، اطلاع‌رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیمه مرکزی، استارت‌آپ‌ها را به عنوان کارگزاری پذیرفته است، گفت: صدور بیمه‌نامه توسط استارت‌آپ‌ها تخلف بوده و با آن برخورد می‌شود.

رییس کل بیمه مرکزی افزود: همانگونه که کرونا و تمام بیماری‌ها واقعیتی هستند که باید با آن زندگی کرد، استارت‌آپ‌ها نیز واقعیتی هستند که نمی‌شود با آن‌ها مبارزه کرد بلکه باید با آن‌ها کنار آمد اما آن‌ها نیز در آیین‌نامه به عنوان کارگزاری هستند.

وی یادآور شد: در کنار ایجاد استارت‌آپ‌ها برای سخت‌گیری نکردن به کارگزاری‌های سنتی، تسهیلاتی برای این کارگزاران در نظر گرفته شده که در شُرف تصویب در هیات عامل بیمه مرکزی است.

رییس کل بیمه مرکزی گفت: ارتباط نزدیک با نمایندگان و کارگزاران بیمه، همراه با شنیدن چالش‌ها، نظرها و پیشنهادها سبب تصمیم‌گیری در فضای واقعی می‌شود وگرنه نتایج تصمیم‌گیری در فضای غیرواقعی به نفع صنعت بیمه نخواهد بود.

وی اظهار داشت: سهم استان زنجان در ضریب نفوذ بیمه نسبت به جمعیت استان و میانگین کشوری پایین است.

سلیمانی امیری خاطرنشان کرد: شمار کارگزاران و نمایندگی‌های بیمه نسبت به جمعیت استان، کم نیست اما سهم درآمدی از بابت کارمزد و ایجاد پرتفو، کم است که باید بررسی شود.

وی افزود: با توجه به رشد صنعتی استان زنجان، ظرفیت‌های بالقوه زیادی در این استان وجود دارد که شبکه فروش بیمه باید از آن استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، ۷۰ هزار نمایندگی فروش بیمه در کشور وجود دارد .

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید