امکان معامله صندوق ETF در بورس از ابتدای تیرماه

0
امکان معامله صندوق ETF در بورس از ابتدای تیرماه

تهران- معاون امور بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر اقتصاد از امکان معامله واحدهای سرمایه گذاری صندوق واسطه گری مالی یکم (etf) در بازار بورس از ابتدای تیرماه خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه وزارت امور اقتصادی و دارایی، «عباس معمار نژاد» درباره وضعیت معاملات واحدهای سرمایه گذاری صندوق واسطه گری مالی یکم (etf)، گفت: تا آخر این هفته وضعیت واحدهای واگذار شده به مردم مشخص می‌شود و از اول تیرماه این واحدهای سرمایه‌گذاری از طریق بورس قابل معامله و خرید و فروش می‌شوند.

همچنین به گفته معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی باقیمانده سهام دولت در سه بانک ملت، تجارت و صادرات به علاوه باقیمانده سهام دولت در بیمه البرز و بیمه اتکایی امین جمعاً به ارزش ۲۳ هزار میلیارد تومان برآورد شده بود که قرار بود این سهام در قالب صندوق واسطه‌گری مالی یکم و با تخفیف ۲۰ تا ۳۰ درصدی به عموم مردم واگذار شود که در اولین تجربه از واگذاری اینگونه واحدها بیش‌ از ۳.۵ میلیون نفر از شهروندان ایرانی مشارکت کردند و هنوز کار تسویه و اختصاص واحدها به خریداران به طور کامل انجام نشده است.

وی ادامه داد: قرار است از اول تیرماه ۹۹ این واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی در پرتفوی دارایی‌های افراد قرار گیرد و افراد بتوانند دارایی‌های خود را از طریق بورس خرید و فروش کنند.

به گزارش ایرنا، طبق اعلام قبلی معاون وزیر اقتصاد قرار است در نیمه اول امسال دو ETF دیگر به نام‌های صندوق واسطه‌گری پالایشی مرکب از باقیمانده سهام دولت در چهار پالایشگاه تهران، تبریز، بندرعباس و اصفهان و صندوق واسطه‌گری فلزی (شامل باقیمانده سهام دولت در شرکت فولاد مبارکه، ملی مس ایران، ایران‌خودرو و سایپا) با تخفیف ۲۰ تا ۳۰ درصدی به همه دارندگان کد ملی ایرانی واگذار شود.

این اقدامات در راستای واگذاری تصدی‌های دولتی به مردم و گسترش فرهنگ سهامداری و مالکیت در بین مردم و از طرفی تأمین مالی دولت از طریق بورس انجام می‌شود.

این گزارش حاکی است، دولت در راستای واگذاری سهام خود در شرکت‌های دولتی و بانک‌ها اولین ETF صندوق قابل معامله بورسی به نام صندوق واسطه‌گری مالی یکم را طراحی کرد که برای هر دارنده کدملی تا سقف ۲ میلیون تومان از طریق شبکه بانکی و بورس واگذار کرد و قرار شد واحدهای این صندوق از تیرماه در بورس قابل خرید و فروش باشد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید