اعلام و پرداخت الکترونیکی خسارت شخص‌ثالث تا سقف ۳ میلیون تومان

0
 اعلام و پرداخت الکترونیکی خسارت شخص‌ثالث تا سقف ۳ میلیون تومان

تهران- رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه صدور بیمه‌نامه و پرداخت خسارت، الکترونیکی می‌شود، گفت: با راه‌اندازی سامانه پرداخت توسط بیمه ایران، اعلام و پرداخت تا سقف سه میلیون تومان بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام می‌شود که این طرح به تدریج به کل کشور گسترش می‌یابد.

«غلامرضا سیلمانی» روز سه‌شنبه در مراسم رونمایی و افتتاح سامانه اعلام خسارت الکترونیکی شخص‌ثالث بیمه ایران، افزود: باید کمک کنیم تا به علت شیوع کرونا، میزان مراجعه حضوری مردم به شعب بیمه کاهش یابد.

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه ۳۳ شرکت بیمه در کشور فعالیت دارند، گفت: صنعت بیمه در حال حرکت به سوی دیجیتالی شدن است.

وی با اشاره به تردد بیش از ۲۳ میلیون خودرو در کشور، افزود: بیمه شخص‌ثالث بیش از۵۰ درصد سبد صنعت بیمه را به خود اختصاص می‌دهد.

رییس کل بانک مرکزی اضافه کرد: قرار است که تا ۱۱ میلیون تومان از خسارت‌های بیمه شخص‌ثالث بدون کروکی پرداخت شود که امیدواریم زودتر اجرایی شود.

سیلمانی با بیان اینکه صنعت بیمه باید به سوی آنلاین شدن پیش برود، ادامه داد: شرکت‌های بیمه باید به توسعه آی. تی و فناوری اطلاعات توجه کند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به منافع و خواسته‌های بیمه‌شدگان گفت: اگر فردی احساس کند که حق خود از بیمه‌ها نگرفته، قطعا تلاش خواهد کرد که از شیوه‌های مختلف به خواسته خود رسیده و حتی به این صنعت، صدمه هم بزند.

رییس کل بانک مرکزی گفت: همچنین شرکت‌ها در پرداخت خسارت باید به موضوع پرداخت در زمان مقرر نیز توجه کنند.

اعلام جزییات پرداخت خسارت غیرحضوری تا سه میلیون تومان

«محمد رضایی» مدیرعامل بیمه ایران نیز در این مراسم با بیان اینکه در دوران شیوع کرونا روند پرداخت خسارت دچار مشکل شد، افزود: مردم برای اعلام و دریافت خسارت ناچار به مراجعه حضور داشتند که خطر آلودگی به کرونا را به دنبال داشت.

وی با بیان اینکه۹۰ درصد فروش بیمه نامه از طریق شبکه فروش انجام می‌شود، ادامه داد: صنعت بیمه با پیش رفتن به سوی الکترونیکی‌شدن، آینده‌ای روشن و مثبت خواهد داشت.

مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به جزییات طرح پرداخت الکترونیکی خسارت‌ها، اضافه کرد: تا سه میلیون تومان از این طریق و بدون مراجعه حضوری، خسارت پرداخت می‌شود.

رضایی ادامه داد: قرار است با آماده کردن شرایط، پرداخت خسارت تا ۱۱ میلیون تومان نیز بدون کروکی پرداخت شود.

به گزارش ایرنا، سامانه اعلام خسارت الکترونیکی شخص‌ثالث بیمه ایران عصر امروز با حضور رییس کل بیمه مرکزی راه‌اندازی شد که امکان درج محل و تصاویر مربوط به صحنه تصادف به صورت الکترونیکی در این سامانه وجود دارد. همچنین مشخصات طرفین تصادف نیز در این سامانه درج شده و به سرعت توسط کارشناسان بیمه، ارزیابی می‌شود.

از طریق این سامانه خسارت های تا سه میلیون تومان ارزیابی و خسارت مربوطه تا ۲۴ ساعت پرداخت می‌شود.

در صورتی که میزان خسارت بیش از سه میلیون تومان باشد از متقاضی خواسته می‌شود که خودروی آسیب دیده به صورت فیزیکی  بررسی شود. در مراحل بعدی قرار است مبلغ قابل پرداخت تا ۱۱ میلیون تومان نیز افزایش یابد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید